Sunday, January 04, 2009

Man hänger väl me....




Det här är en film jag såg för några månader sedan- Sous le Bombs, eller "Under the bombs", som den heter.

När jag kollade upp vad som skrivits om den, finner jag idel beröm och tänkvärda reflektioner.

Själv blev jag väldigt gripen och omskakad av detta lilla mästerverk.

Det är en film som egentligen handlar om hur tredje part blir lidande i alla slags krig.

Se den! (med tanke på vad som händer i Gaza menar jag....)

PS. Måste påminna alla om en rolig nyhet också, det är ju att våra kära "Småkronor" är färdiga för JVM-final!

Det är mycket roligt, jag har hållit tummarna för dem hela tiden (om det nu har hjälpt haha)

(Inte för att jag har sådan särskild koll på våra småkronors förehavanden, men lite snappar man ju upp när man läser dagstidningarna, menar jag.)

Jag har en mkt ishockyeintresserad vän, som tog med sin totalt inom ishockey oinsatte vän på match, och min vän berättade att när motståndarna gjorde mål, klappade den andre personen förtjust i händerna, och utbrast: "mååååååååål- vilken prestation-fantastiskt--mååååååååååååål! ", som för att visa att han liksom hängde med hehe.....Han hade ju ingen aning om ur det där gick till, men hade väl sett hur man gjorde när det blev mål, så att säga.

Ha en trevlig dag!

4 comments:

Miss Upsey Daisy said...

Men gud Blygisen. Har jag frågat några konstigheter? Vet att jag en gång frågade hur gammal du var men annars hoppas jag verkligen att jag inte trampat snett? Jag har väl inte varit plump?

Blygisens betraktelser said...

lol ....

Nejnejnej, absolut inga konstigheter. Bara det att visst har det hänt att dufrågat ngt, men antagligen bara jag som tänker på det.

"Blev det någon dejt? Vad hände" etc....men det är klart, jag skriver ju så fruktansvärt tomma inlägg, så det är inte kontisgt att de som läser vill klargöra en del!

Nej, som sagt, bara roligt när ngn frågar mig ngt här på bloggen!

Inte plump ett dugg :-)

Miss Upsey Daisy said...

Aha. Jag är också av den uppfattningen att jag tycker det är trevligt att man kommer ihåg tidigare inlägg och "bryr" sig lite. Att man inte bara kommenterar på rutin utan frågar lite för att man kommer ihåg vad den andre skrivit... Lite så...

Blygisens betraktelser said...

Ja, jag förstår och håller med!