Saturday, January 10, 2009

Morgan Alling- Sveriges svar på Robin Williams!



Jag satt och kollade på Let´s Dance igår, och slogs av att den här mannen är banne mig Sveriges svar på Robin Williams.

På ett bra sätt.

Visst är jag inte ute och cyklar nu? Tänk efter själva.

Alltid kul med positiva överraskningar.

Jag tänker inte skriva ut vilka jag tyckte var tafatta, sexistiska, oförskämda och annat trams.

(det handlar ändå bara om nervositet i slutändan, hoppas jag, och inget att bry sig om. Vi människor har ju en förmåga att bete oss när vi känner oss osäkra)

Jag hejar på Laila Bagge, men även på Mojje och Morgan Alling just nu. Sen hoppas jag att Bella Löwengrip får vara kvar, och självklart Magdalena Graaf.

Ja, summan av kardemumman är att jag blev positivt överraskad av ganska många igår.

Ha en skön lördag, alla!

10 comments:

Unknown said...

Tur för dig att du hejar på Mojje också! :-)

Morgan och Laila var superduktiga. Det ska bli kul att se hur det går!

Blygisens betraktelser said...

Jamen jamen jamen. VAd tycker du om min reflektion över Morgan Alling?

Visst sjutton är han (iaf på god väg att vara) Sveriges "egna Robin Williams"?

Ja, jag kunde aldrig tro att jga skulle bli impad av vare sig Mojje eller Morgan alling hahaha

Blue said...

Tack för tassavtrycket i bloggen :o)

Nu ska jag spana in din blogg också...medan jag fortsätter debattera hos MikeBike ;)

Blygisens betraktelser said...

:-)

Min blogg. Jadu. Här luftas inget allvarligt alls, bara så du vet :-)


På återseende!

Blue said...

Ähum - min blogg är inte den allvarligaste i världen heller. Dagliga betraktelser. Oftast glad, ibland ledsen och arg. Men inga politiska debattinlägg :o)

Däremot är det roligt att debattera på andra bloggar med just det syftet.

Blygisens betraktelser said...

:-)

Inte den mest allvarsamma, kanske, men visst är din blogg ändå mer seriös än den här.

O well....

(Ja, sen, vad beträffar att lufta sina åsikter på andras bloggar, så uppskattar jag det du skrev hos Mikebike, även om jag personligen inte orkar engagera mig- inte på ett sånt ställe iaf. Vet inte om du lagt märke till det, men när han skriver om tonårsidoler, så rasar det in "syrliga" kommentarer från vuxna människor, om allt ifrån deras utseende till ...ja, jag vet inte vad, men sånt som är irrelevant.

Jag får avsmak, men jag känner att det är nästintill lönlöst att påpeka det där borta.

Jag gillar Mikebike, enormt, och jag ser skillnad på det han skriver och dess kommentarer hans inlägg genererar.

Han är ändå en varm humanist innerst inne, det är därför jag kan läsa hans inlägg med humor etc :-)

Så, han är lite privilegierad hos mig än så länge ;-)

Förresten, du forstätter skriva, hoppas jag!

Blue said...

Hmm...om seriositeten tvista di lärde ;)

Men jag skriver efter humör och humor, och det verkar du göra med.

MikeBike skriver kanonbra, med glimten i ögat. Men de puckon som kommenterar verkar inte se glimten utan gör som bloggkommentarlemmings gör - enkelspårigt upplopp. Kan inte dom hålla sig på typ...eh...Linda Rosings blogg eller så :o)

Och nej - jag kommer inte att sluta skriva. Vare sig i-landsproblem av ohemula mått i min egen blogg eller att debattera i andras :o)

Jag gillar din blogg f.ö.

:o)

Blygisens betraktelser said...

Exakt vad jag känner ang. kommentars-mobben.

Det är nästan så jag sitter och fnissar och gömmer mig bakom skämskudden mellan varven ;-)


:-) min blogg, ja. Så harmlös så harmlös. Det är ett ytterst medvetet val hos mig iaf, att inte skriva ngt för personligt.

Iaf, jag tackar så mkt för dina ord!

Vi ses mer framöver!

Blue said...

Jo - jag tenderar att springa iväg lite personligt i min - men det var ju för att när jag började skriva så var det INGEN som kände mig. Det var ju min ventil i cyberrymden. Och sen började man känna folk - usch och fy ;)

Dock är det bara mannen och syrran som jag känner irl som vet att den existerar. Skulle fler folk veta skulle det ju bli ännu mer begränsande. Så harmlös som den är idag är den ändå orsakat ett och annat bråk i hemmet :o)

Då kan du gömma dig bakom kudden och läsa min senaste kommentar hos Mike...jag gissar att jag kommer få hela den korkade mobben efter mig nu, men jag skrattar bara åt dom. Tentaångest i kombination med söndagkväll gjorde det till ett fantastiskt forum att få utlopp för lite överskottsdumhet - så kom mannen undan lindrigt också :o)

Blygisens betraktelser said...

Hahahaahahahha...jag såg den, och skrev en kommentar, men det kan inte ha varit menat att den skulle synas där, det krånglade, och det tog jag som ett tecken på att jag inte skulle skoja för mkt elelr ngt.

Anyway, den var ju till dig och det stod:

"Underbart, Miss Blue! Är det du som jag hittat ett klipp på hos youtube och nu senast lagt ut på min blogg?" ;-)

Lite väl internt, kanske, så passar bättre här.