Monday, January 19, 2009

Snillen spekulerar

Armbandsur.

Det har jag burit sedan tidernas begynnelse, höll jag på att säga, men jag fick väl mitt första armbandsur när jag fyllde sju, tror jag. En dyr liten skapelse med läderarmband.

Sedan dess har jag burit ett på vänster handled (eftersom jag är högerhänt), och det har varit allt från billiga kopior och plojklockor till ....tja, raka motsatsen.

Iaf. Nu tycker jag att jag märkt att färre och färre flickor bär just armbandsur.

What the heck?

Själv har jag väldigt svårt att vara utan, även om jag visst kollar tiden etc på mobilen nowdays.

Ja hörreni....mycket märkligt, på min ära. :-)

5 comments:

Frk Fleggman said...

Jag bara äääälskar mitt armbandsur. Skulle inte kunna live without it. Köpte det svindyrt 1988 och älskar det lika hett än idag. Mitt absolut bästa "lyxköp" nånsin.

Blygisens betraktelser said...

Hahahahaha....ja, jag har också svårt att vara utan.

Men Frk Fleggman, se dig omkring, så skall du också upptäcka hur många som går utan armbandsur nowdays.

Som sagt. Ur led är tiden.

Blue said...

Are you kidding me?

Utan armbandsur kan man väl inte leva? Mobilen fyller ju så många andra käcka funktioner. Man kan ringa med den och sånt.

Det måste dock vara herrklockor. Stora. Gigantiska. Och från att ha haft mitt älskade dykarur i mer än tio år så gjorde urmakaren sönder det när de bytte batteri sist så nu har jag en sprillans ny, återigen gigantisk pjäs på armen. Med rostfri länk denna gången.

Dyr klocka måste ju vara det bästa köpet. Det är ju bara att dela klockans pris i antalet använda dagar så blir det väl någon femöring om dagen...om ens det.

Men tack för att du gav mig den nojjan. Jag har aldrig tänkt på om folk använder klocka eller inte, men ifall ni ser någon på stan som maniskt smyger omkring och kollar på folks handleder från och med nu - så är det jag!

Unknown said...

Eh? Armbandsur? Det känns riktigt stenålders. Möjligen som smycke, men för att kolla tiden är det mobilen eller datorn som gäller :-)

Blancaflor said...

Jag håller med, och har även upptäckt att flera män inte bär klocka.

Det är ju så snyggt (om klockan är snygg vill säga...)

Jag har en klassisk klocka som kommer hålla hela livet. I love it!