Monday, January 05, 2009

Jul-koma

Å jag undrar så vad som hänt med mig.

Jag funderade som en galning innan jul på vad jag skulle göra dessa lediga dagar.

JAg var ju som vanligt sugen på att åka till fjälls, glida runt i hemstickade långa strumpor och smutta på ngt varmt kvällstid, och åka skidor om dagarna.

Av detta blev intet, för jag tackade nej till i princip allt möjligt.

Men så kommer kylan och snön hit, men det passar mig inte heller. Kan knappt röra mig ur soffan.

Åååå vilken jul-koma jag hamnat i.

6 comments:

Blygisens betraktelser said...

Fåfäng som jag är, måste jag göra er uppmärksamma på att Åre och Kittelfjäll är inbokat februari och sedan påsk.


Ngn måtta på detta slöa levernet får det allt lov att vara.

Miss Upsey Daisy said...
This comment has been removed by the author.
Miss Upsey Daisy said...

Då får du din dos :D Jag ska till Sälen i mars... men bara en kortisvecka.

Blygisens betraktelser said...

Men å så härligt!

Annie - PD said...

Låter som du kommer åka tillräckligt med skidor ändå - lyyyyyyyyxx!!!!
Soffan är nice, där halvligger jag nu och bläddrar i glamtidningar, sippar kaffe och eldar brasa... :D

Blygisens betraktelser said...

Hååå håå håå ja ja. Det där är ju lyx i kvadrat, Annie PD!

Lyx kan vara så mkt, allt ifrån att kunna njuta en härlig tallrik med rågmjölsgröt, hemgjord lingonsylt och iskall mjölk, till ....tja, till ngt helt annat.

Men lyckas man njuta av livet, då är det väl gott nog.

//Deepak Chopra-wanna be. (har f.ö. ingen koll på honom, men ni fattar)