Saturday, January 17, 2009

Ngt annat än mitt dåliga humör kan jag väl lägga ut

Jag brukar ju som den inbitne läsaren av denna blogg inte direkt yppa så särdeles mkt om mina förehavanden etc, men tänkte jag kunde bjuda på denna lilla historia åtminstone.

Jag väntade i några veckor som blev till månader på att min Väninna Som Ej Bor I Sverige skulle komma över och hälsa på, jag minns inte ens omjag skrivit om det. Har skrivit så mkt som jag inte lagt ut, det är därför.

Nåväl. Det drog ut på tiden, för hon gick och vankade av och an därhemma på besked om huruvida hennes nya maid skulle få alla tillstånd och sånt som behövs, ni vet.

Iaf.
Här hemma frågade en annan väninna mig ganska så ofta om "När kommer hon då? " Varpå jag jämt var tvungen att svara: "Men maiden har ju inte kommit ännu, det drar ut på tiden."

Så strax innan jul frågade min väninna för tusende gången: Men herregud, när skall hon komma?"

Varpå jag för tusende gången svarade: " Men MAIDEN har ju inte kommit ännu- det drar ut på tiden, hon kan inte åka innan dess"

Då säger min väninna ngt - som i mina öron var fantastiskt taget out of the blue- :

"Jasså. Så hon kan erkänna nu att hon har gillat hårdrock i yngre dar, när ni var på boarding school?"

"-Vaaaaa????" säger jag. (jag fattar likosm inte vart hon ville komma med det där)

-"Jamen, det vet du väl att hon var galen i hårdrock, och nu verkar hon ju kunna stå för det".

-"Vaaaaaaaaaaaaaaaaaaa"? säger jag återigen, och börjar kontrollera om jag känner ngn konstig smak på tungan eller om jag vet vad jag heter etc. (jag skämtar, men ni fattar. kände mig helt lost)

-"Jamen nu skall ju tydligen Maiden komma till deras trädgård och spela?????" säger min väninna här i Sverige.

DÅ trillade tioöringen ned. Jag började gapskratta. Varje gång jag sagt att de väntar på maiden", har alltså hon trott att de väntar på IRON MAIDEN.



Ridå.

Vet inte om ni tyckte det här var roligt, men det tyckte jag iaf!

(min väninna som inte bor i Sverige tyckte inte det var ett dugg roligt, vilket jag tyckte var ännu roligare då hahahaha)

Ja, ni ser. Vilket trist liv man har. Har inget att berätta om egentligen!

(Börjar så sakteliga komma över mitt hemska humör, så vi ses nog snart igen)

No comments: