Saturday, January 03, 2009

Stjärnorna på Slottet

Kollade just ett klipp som heter" Se Gardells utbrott mot Scheja" eller ngt sånt, finns Aftonbladet på nätet.

Ja herregud.

(om ngn är intresserad av min personliga åsikt, tycke jag det är svårt att uttala sig om Gardells utbrott, enär jag inte vet historiken bakom eller ngt alls. Men ev. att jag slänger ett getöga på det där ikväll, om jag är hemma.)

Det som stör mig är bara att Dellert och Schollin inte kan låta bli att stöna och himla med ögonen.

Menar. Scheja vet ju att de står på hans sida. Dellert borde vara tillräckligt säker på att Scheja vet var hon står.


Blir såååååå trött på sånt där.

Vuxna människor.

Nåväl.

8 comments:

a n k i e f o n t ä n said...

Jag gav mig in i bloggdebatt om förra avsnittet. Tänker inte göra om det. Eftersom jag liksom inte riktigt orkar ta ställning till vad jag egentligen tycker om dessa offentliga personer. Men titta kan man ju göra.

Blygisens betraktelser said...

Ja, jag förstår precis vad du menar, jag ångrar lite att jag skrev detta, av den anledningen att jag inte anser mig ha vare sig tid eller intresse för detta.

Hade ingen aning om att det pågick sådan debatt. nåväl.

Det stör mig iaf att de inte kan låta bli att stöna
haha....

Blygisens betraktelser said...

Update:

Jag var hemma och såg programmet, och till min stora glädje och noll förvåning, visade det sig att alla skötte sig och inget oväntat inträffade.

Dellert stönade inte så mkt som jag först befarade, vilket hon skall ha cred för.

Jag blev ju illa berörd över det där klippet, för jag förstod absolut inte varför de kände sig så angelägna om att "markera" på det där viset.

O well.................
Man är lite känslig för alltför yviga gester, kanske ... hehe..;-)

Jag tyckte det var ett trevligt program.

Blygisens betraktelser said...

PS. Gardell är ju en väldigt sensibel tänkare och inte rädd för att utmana, och enligt vad jhag tycker är Scheja definitivt på den nivån att han kan se det, och hantera det själv.

Vilket framkom tydligt i kvällens program ;-)

Det var, som sagt, trevligt att få se det där ikväll.

Tack för det, SVT. Det och vissa aftnar med riktig konstmusik, det gör ni bra. TAck igen.

Miss Upsey Daisy said...

Något jag har missat eller något jag kan missa ? ;D

Blygisens betraktelser said...

Haha...något du kan missa, Miss UD!

:-) lol

Ingrid said...

Jag satt väldigt förvirrad under gårdagens avsnitt och visste inte vad jag tyckte om Scheja och Gardell. Båda är extrema på var sin kant..men de tär väl även tanken med personkompositionen i "Stjärnorna på slottet".

Hur som helst har du helt rätt om Schollin och Dellert, hohoho..som idoldyrkande småflickor.

Blygisens betraktelser said...

Hehe...jag skulle kunna skriva en bitande analys, men avstår.

Som sagt, inget förvånade mig igår.

Sen tyckte jag de alla var myyyyyyyycket sympatiska.

:-)