Tuesday, September 16, 2008

Sopp-höst

Det är ju rotsaksvecka hos de flesta handlare nu, och givetvis har jag handlat kålrötter och morötter och vitkål och palsternacka o guvet allt, eftersom det är både gott och nyttigt.

(Vilket det ju är, jag har dessutom föresatt mig att äta smala soppor lite då och då)

Eh..

Jag har iaf gjort en soppa ikväll, men eftersom det verkar som att mitt huvud är på ett ställe och mina fötter på ett annat, så blev den visst lite...eh...stark.

Vid närmare koll har jag tömt nästan en halv vitpepparburk på två l vatten.

(och ärligt talat, jag kan inte förstå vad jag skulle på den där burken att göra överhuvudtaget. Jag var väl lite stressad och slarvig, kan tänkas..)

Asså, det är inte undra på att det brinner på läpparna, i öronen, i näsan, svider i ögonen och svetten pärlar sig i pannan och över hela kroppen, banne mig.


Nu får det bli ordning på mig.

Basta. Nu.

No comments: