Thursday, October 25, 2007

Fredag

Godmorgon alla.

I morse hade ajg väldigt svårt att komma upp ur sängen. Flera gånger var jag på väg tillbaka till drömmarnas land. Ja ni vet hur det kan vara ibland. Men så sträckte jag på mig ( man skall göra "Katten" varje morgon sägs det haha) och studsade ut ur sovrummet.

När jag kom ut till vardagsrummet kunde jag knappt tro mina ögon. Gissa om jag blev stel av fasa när jag såg att jag glömt släcka ett ljus igårkväll innan jag lade mig. Självklart tog det inte mer än en microsekund så var jag ju väldigt tacksam att det brunnit så stilla hela natten, och att det fortfarande brann, så att säga. Annars vetetusan vad som kunnat hända. visst, brandvarnare har jag, men ändå!

Jag skänkte en tacksam tanke till alla mina skyddsänglar, för självklart måste det vara så att de har vakat över mig hela natten, och allt slutade väl.

Idag är det fredag och jag har en massa att uträtta.

Om vi inte ses på några dagar så önskar jag alla mina kära läsare en riktigt kärleksfull helg.

Adjö på ett tag.

7 comments:

Frk Fleggman said...

Ojoj, vilken rysare. Hoppas du får/kan stressa av i helgen så din lilla magge mår lite bättre.

Blygisens betraktelser said...

Ja, jag liksom frös till mitt i hoppet ut till vardagsrummet.Ungefär som när the policeman skriker: "Freeze" i amerikanska polisfilmer. ;)

Mycket läskigt, absolut. O jag är så tacksam över att jag har små skyddsänglar.

Miss Upsey Daisy said...

Ibland har man nog väldigt mycket tur.. och säkert tur som man inte ens vet om! Tror att man många gånger undviker katatstrofer som man inte ens visste om..

Anonymous said...

Var nog meningen att du skulle vakna precis då så att inte ljuset skulle brinna längre. Eller också var det så att änglarna tände ljuset på morgonen så att du skulle bli glad då du vaknade:))
Vilken tur att allt gick bra, en verklig mardröm.
Ha en underbar helg
Kram Nalle

Gisan said...

Oj vilken tur att du har så fina skyddsänglar!!! Kramar...

Kerstin said...

Åh vad läskigt - tur - verkligen tur att allt gick bra...

Blygisens betraktelser said...

Alla: Tack för era gulliga och tänkvärda ord. Kuriosa för den som orkar: När jag berättade om detta för några som tydligen älskar mig, började de nästan gråta. Så sött. De är helt övertygade om att någon vakar över mig och att jag inte skall oroa mig över något.
När allt kommer omkring, handlar det ju egentligen om vad man har för förhållningssätt till sin omvärld, antar jag.