Thursday, October 04, 2007

Och så var det det här med dofter...

Igår var jag och en väninna på ett litet födelsedagskalas hos en tredje väninna. Vi är ett litet sällskap som har en passion för....hehe, håll i er- PALT! Äkta god pite-palt, eller vd det nu heter. Jag skojar absolut inte, det är bland det godaste vi vet!

Jag drar mig till minnes att de hade "palt" på menyn på Undici för fleeeeeera år sedan, jag vet absolut inget om deras meny nyförtiden, ahr inte varit där sedan dess.

Iaf, jag blev själaglad och beställde såklart in det. Den var god, men ngn större recension blir det inte den här gången.

Så igår, på kanelbullens dag och allt, äter vi palt. Vi hjälpte henne med att montera en portabel öppen spis, mer utförlig beskrivning av det kanske kommer sen. Mitt tjat om vikten av att kunna tända en brasa har gått hem hos henne, och jag tror hon är väldigt nöjd.

Jag passade också på att reka lite bland parfymerna, och jag tror bestämt ajg hittat en liten ny älskling på hyllorna- COCO Mademoiselle, Coco Chanel.

Det berömda "klicket" infann sig när våra vägar möttes, kan man säga.

För att spinna vidare på doft-spåret, vill jag påminna alla om hur vackert och friskt det doftar ute just nu. Det kan ju inte bara vara jag som går runt och är alldeles lyrisk över det?

Trevlig helg alla, och glöm inte bort att ha lite kul också!

11 comments:

Frk Fleggman said...

Palt är gott. Men jag föredrar kroppkakor, öländska. Med lingon och skirat smör. Visst doftar det ljuvligt ute denna tid, moget och mustigt! Ha en underbar helg - gå och lukta på lövhögarna.

Blygisens betraktelser said...

Men nu-----*drämmer näven i bordet*: Palt och kroppkakor är ju för böfvelen inte samma sak!

hahaha..jodå, nog skall jag njuta ordentligt av denna årstid.

Tack, detsamma önskas dig!

Miss Upsey Daisy said...

Hösten är underbar med alla dofter!

Förutom mosad mask.

Men annars så :-)

Blygisens betraktelser said...

Miss Upsey Daisy!

Var får du allt ifrån?

Nej, som sagt, nu väntar man bara på att nyponen skall bli sådär frostnupna, så man kan börja plocka in dem. Och rönnbären.
"mosad mask....." haha

Kerstin said...

Det finns inget mer personligt än just dofter...

Annie - PD said...

Ah, Coco doftar nice. På alla utom mig känns det som :D

Palt, hmm, tror inte jag ätit det. Måste testa, gillar saker som smakar annorlunda, som ex. mosad mask.

Blygisens betraktelser said...

Miss p.d!
Största respekt för dig, du har ju gått en hård skola!
Då kan man inte banga lite mosad mask, vad jag förstår! :)

Jodå, dofter är roligt, om man inte råkar ut för det som stackars Miken i Götet just råkat ut för. Usch och tvi!
(mikebike.blogspot, that is)

Miss Upsey Daisy said...

PS

Vitt vin till mosad mask!

Trevlig helg.

Blygisens betraktelser said...

..hahaha! Javisst! Är det fest, så är det..:D

Anonymous said...

Jag följer doftspåret in till din blogg ;-)
Du skriver så medryckande. Det är hemtrevligt här hos dig. Kramar...

Blygisens betraktelser said...

*illröd*
Tack snälla Gisan.