Thursday, October 25, 2007

Jippie! Snart är det jul i vårt hus!

Eftersom vi närmar oss jul, tänkte jag berätta lite om hur underbart roligt jag tycker det är att ge julklappar och presenter.



Hela december brukar ju också vara en enda lång middags-sträcka, hos vänner och familj (om man nu har några, annars måste amn se till att försöka göra det mysigt för sig själv, basta!)



Ja, hela december, säger jag j agmenar förstås självklart även över nyår och en bit in i januari.



Så fort jag kliver in hos någon börjar jag reka och använda mina sensibla tentakler för att se vad som kan vara en trevlig present hos just dem man är hos.



En sak som jag givit till många är ett teleskop, eller stjärnkikare som man också kan kalla det.



Det har varit mkt uppskattat. Det är perfekt för familjer med barn också.




Ja, huvudsaken är väl ändå förstås att man har roligt, det är klart. Men jag är en sån som bara ääälskar att ge presenter.

Okej, på återseende alla.

5 comments:

Miss Upsey Daisy said...

Jag gillar också att ge presenter och speciellt när man tänkt till innan för att hitta just DET till den personen.

Blygisens betraktelser said...

Ja visst är det en av livets höjdpunkter, helt klart!

Nu är det ju inte så att jag det första jag gör när jag kommer hem till folk, är att armbåga mig fram och fösa undan herrskapet, slita upp alla köksluckor och inspektera överallt, men det fattar väl alla som läser här! hihi

Kerstin said...

Ja, jag med - jag älskar att ge :)

Anonymous said...

Jag känner igen mig i detta :-) Kramar...

Blygisens betraktelser said...

Ja det är magiskt det där. Ju mer man ger-desto mer får man tillbaka. ;)