Monday, October 01, 2007

Måndag

O sweet Lord, en sådan helg jag haft. Känner mig alldeles utmattad. Så till den milda grad att jag var tvungen att dra ut tfn-jacket igår kväll för att vara säker på att itne bli väckt mitt i natten. Jag har varit i hemmets lugna vrå eftersom jag är så himla sjuk, men maken till dramatisk helg, som jag uppfattat den, får man nog leta efter. Har setat i tfn i timmar, med vänninor. Ibland undrar jag vad det är för ena suputer man har i sin bekanstskapskrets eg. Och hur orkar de?

I fredags skulle några ha tjejmiddag, men som en liten knorr på partyt, hade de hyrt hem en frisör, så alla skulle minsann bli fina i håret. Jag ville prompt ha hem honom till mig också, men si, den gick inte. Snablarns mobbare. Iaf, frisören var tvungen att komma hem till dem på lördag f.m. också, ty de hade visst blivit lite väl runda under fötterna, och kände visst för att gå ut på stan.
På lördag f.m. sitter jag med dem i tfn, hör hur de tjoar och tjimmar, samtidigt som jag försöker få dem att skicka hem frisören till mig också. Men, det var omöjligt. Det var nästan omöjligt att överhuvudtaget konversera med dem. Jag fattar inte hur frisören stod ut. Idag skall jag iaf försöka masa mig iväg till en salong och få lite skön behandling jag med. Jag drömde t.o.m. om att jag klippte mig, sån pass längtan väckte de i mig, mina väninnor. Eller, avund.

Jag har iaf fått så mkt skvaller tilldelat mig denna helgen, mkt mer än vad jag mäktar med.
Det var därför jag var tvungen att dra ut tfn-jacket. Då har det gått långt.

Nu kan jag omöjligt skriva exakt vad här, men ni förstår ju antagligen känslan ändå.

Som en kontrast till deras vilda leverne, skall jag åka och titta på garner i morgon. Hahahaha...jag skall ju sticka mig några sköna sjalar denna vinter, hade jag tänkt. Tända en brasa, se på "Landet Runt", sticka och sticka.

Men visst, några små sköna utgångar lär det självklart bli även för mig, även om jag föredrar att sitta under korkeken....och dooooofta på blommorna.

På återhörande.

No comments: