Saturday, October 06, 2007

Hem och Villa och så lite champagne på det.

Å, så utvilad och riktigt nyponfräsch man känner sig en dag som denna.
Detta tack vare att jag kom i säng innan tolv, inte drack alls ngn alkohol ( tackade nej till veckans sista hummer-middag m champagne. I´m such a karaktärsfast donna!) , och sov riktigt gott i mitt svala Laura Ashley- sovrum. Kan man iaf med lite god vilja och fantasi kalla det. Tycker jag.

Det där med hummermiddagen var alltså mina vänners sista middag m hummer och champagne, det var helt enkelt de sista humrarna som gick igår. Låter kanske en aning vräkigt, men det är absolut inte meningen alls.

Idag, gott folk, ses vi på "nordens största mässa för hem, villa och trädgård".

Sen blir det faktiskt lite champagne för mig, det kan jag vara värd.

Jo, just, jag höll ju på att glömma det där med dofter.

Jag hittade en påse med NKs svarta julte i mitt skafferi igår. Oooo...det var nästan så att jag slog en bakåtkullerbytta. Det doftar såååå gott!

På återhörande.

5 comments:

Puman said...

cin cin ;)

Anonymous said...

NK's julthe är inte dumt. Själv dricker jag chaithe nu, passar också när det börjar bli lite mörkt och kallt. Å andra sidan passade det jättebra att dricka i Thailand också där det var 35 grader varmt...Men du, hummer! Hur kan du tacka nej?

Blancaflor said...

Ja, julte later mysigt. Vanligtvis är jag ganska konservativ da det kommer till te (English breakfast, Darjeeling etc), ja "vanligt" svart te helt enkelt. men ibland unnar jag mig en kopp puh-er, rött te med tjärig smak. Da känner jag mig sund.

Kerstin said...

Vilken underbar kväll det låter som...

Blygisens betraktelser said...

Hej alla.

Skål på dig med, Puman! (hm, vad är det som Rovdjuret ställt till med nu då..?)

Jadu Annebelle..det var så enkelt så! (det är väldigt nära vänner, och de tar inta illa upp för att jag inte kommer. Det är inte så att jag tackar nej för att försöka skapa förvirring eller så haha) Annars är det såklart väldigt got med färsk hummer, det tycker jag med!

Javisst Blanca, detta julte är ett måste i mitt hem, varje jul! Jag hade kvar lite sen förra. O, jag har så många teer här från alla möjliga hörn av världen, men jag saknar mitt "gunpowder" från en liten man i Köpenhamn. Jaja..
Precis, man känner sig "så sund" ibland. En som ggav mig grönt te från Japan sa att det där stämmer inte, men jag vet inte. Jag kännr mig så sund så sund iaf...hihi

Tack Kerstin, jag hae en väldigt trevlig kväll.