Monday, October 01, 2007

Nyklippt

Sisådärja, nu är man nyfriserad och fin.

Det känns som om jag kravlade mig ut ur mitt bo och kröp in på närmaste salong som såg trevlig ut. Jag är ju så sjuk, ni vet. förkylning/influensa/näradöden/eller vad det nu är.

Jag upplevde det som första klassens behandling. Det tog väl ett apr timmar. De talade om alla dessa hemska förkylningar som går nu, och jag låtsades lika förfärad som de, över att människor som är sjuka springer på stan, i stället för att ligga hemma tills de inte smittar oskyldiga längre.
Jag måste till mitt försvar säga att jag omöjligt kan smitta ngn nu, efter två veckor. Men ändå. Man kände sig lite skyldig. Men, ni som läst här, vet att jag inte stod ut längre, var tvungen att bli nyfriserad.

Vidare talade vi om London, Kensington närmare bestämt, och om Gotland, som hör och häpna, den ena av frisörskorna aldrig varit på! Å, ett ypperligt tillfälle för mig att få berätta om Rosornas Ö, hur mysigt det kan vara där vintertid, med alla fina restauranter etc etc.

Efter det gick ajg ut och handlade lite skrot och korn, närmare bestämt ett par fina tenn-fat och ljus och några blommor.

Sen hände ngt mkt mkt märkligt. ajg sprang på en mkt kär vän, som högt och ljudligt ropade på mig: Blyyyygisen! Åååå, vad har du gjort? har du färgat håret? Ååå...du du du är sååå vacker!

Nejnej, jag har ...bara klippt mig litegrann, sade jag, totalt överrumplad av denna kärleksförklaring. Personen i fråga hade nu fått tårar i ögonen också. Jag fattade ingenting.

Iaf, när jag kom började ljuset gå upp för mig. undrar just hur saggig jag sett ut den senaste tiden. Personen behandlade mig som om jag var återuppstånden från de döda, så glad alltså.

Herregud. Dags att rycka upp sig.

8 comments:

Anonymous said...

Tack kära vackra Blygis för hälsning hos mig. Kram Nalle

Anonymous said...

Förresten, kolla vad lika vi är Gisan å jag:)) Nalle

Anonymous said...

Hej Blygisen, kul att du hittade till min blogg! Kom gärna tillbaka.

Blygisens betraktelser said...

...haha..Nalle, ni är galet lika! Inte undra på att ngn trodde ni var syskon.

Tack Annebelle, det gör jag gärna. Vilket fint besök jag fick- av en präst!

Blygisens betraktelser said...

Måste bara tillägga att jag inte satt och snörvlade eller så, utan jag var mer knockad av feber.

Anonymous said...

Jag har aldrig besökt Rosornas Ö på annat än sommaren tyvärr. Men den är vacker då. kramar...

Anonymous said...

Tack Kära Satelit/Sthm, Blygis för din omtanke om mig ocj min familj.
Kramar Rovisen Mona

Blygisens betraktelser said...

Men självklart, Rovisen.
Det är rätt mkt död här hos ig också, menjag har ett annat förhållningssätt an vad de mina har, verkar det som. Jag försöker hitta tröst i minnen, sådant man gjorde, allt allt allt som bara går. Men det är tungt, alldeles förfärligt. Stor kram.