Friday, January 19, 2007

Husmanskost och långkok.

Skönt! Har avverkat en rask morgonpromenad, med snöflingor sakta dalandes ned på marken. Mys! Sitter just nu och dricker det sista av Robert Pauligs "Christmas Coffee", en bryggvariant färdigblandad med "äkta kanel och kardemumma", såklart inhandlad på Hallen.
Hälsade på en väninna igår, och svimma inte nu, men mitt ärende var att kolla in hennes pepparots-kött. Sån är jag, och många med mig, vi kan gå flera mil för att få en smakupplevelse! Hon skulle bjuda på kok-kaffe, ngt jag också är mkt förtjust i. När hon står där vid spisen, kokar det över, och just i det ögonblicket minns hon preciiiis varför hon inte orkar hålla liv i kok-kaffe-drickandet. Det kokar för det mesta över, trots att hon står bredvid för att passa. Nåväl. Vi satt och talade om alla blommor som redan blommar, och undrade över detta väder/klimat. Hon tyckte att det var "upp-och-ned-vända-världen" vi lever i, medans jag inte är riktigt lika säker. Visst, klimatförändringar o allt det där, men jag är inte så insatt, då är det svårt att hänga med ordentligt. Det är klart man snappar upp en del via nyheter etc, men jag "känner inte i kroppen" så som hon minnsann gjorde.

Jahaaapp. Då var det helg igen. Får se vad jag hittar på, och om jag skriver om det.

2 comments:

Blancaflor said...

Det later mysigt med kokkaffe. Jag, som obotlig romantiker, är en sucker för allt gammaldags.

Trevlig helg!

Blygisens betraktelser said...

..ha ha. Vi är nog ett utdöende släkte, vi kok-kaffe-drickerskor!

Trevlig helg!