Saturday, January 13, 2007

Karlsson på taket-fasoner och -personer

Det finns en person som är rätt känd för att vara en narcissist så till den milda grad att jag jämför honom med Astrid Lindgren-figuren "Karlsson på taket". Han är en total katastrof och överhuvudtaget rejält jobbig att ha att göra med. Punkt slut. Ngt plus finns faktiskt inte, men jag känner iofs inte personen alls, det har aldrig varit aktuellt, man känner bara på sig att man skall hålla sig så långt ifrån honom som möjligt.


Emellertid, jag vågar inte lägga ut det roliga jag skulle skriva om den personen här, med tanke på att det kan finnas en risk att bli igenkänd etc.
I korta drag kan berättas att han skickat ett sms på fjorton sidor till en tjej som han haft ngn slags relation med, men som han iom detta sms skulle göra slut med, eller ngt sånt. Det blir nog bara roligt om man förstår vem han är, och hur han är.
Han skriver att han är ju faktiskt ett riktigt kap, även om han inte är särskilt bra på hushållsarbete, etc etc , och han tycker på fullt allvar att han skulle få hennes hund som tröst nu.

/ Jaja, detta var den stora snackisen igår, men det är svårt att förmedla det här, och famförallt helt onödigt. Men, jag skrev ju att jag skulle berätta ngt roligt, och jag hade ju tänkt lägga ut det här, men det skulle bara vara dumt.

På återseende.

8 comments:

Anonymous said...

Men kom igen nu Blygisen, mer vill vi veta. Jag har ju hållt andan sen igår!

Blygisens betraktelser said...

HAhaha! Alltså, det var bara det här! Men grejen är att den där personen är i så total avsaknad av tentakler, och därmed sjukt egocentrerad, så det där smset på 14 sidor är en enda lång upprabbling på hur han är perfekt, medans den där tjejen är knäpp, och att han borde få hennes hund (en av hennes hundar)som tröst för att han nu är tvungen att vara ensam bla bla bla. Heeeeeeeeeeelt galet! Det där med att han inser att han inte är bra på hushållsarbete är lite konstigt faktiskt, det skulle ju kunna tolkas som att han har ngn form av självinsikt, men det är väl regeln som bekräftar undantaget, bara. Simple as that. Han är uppväxt med diverse markservice etc, och skyller på det.
Jaja....hahahahaha! Hihi....

Blygisens betraktelser said...

Det var alltså inga andra roliga nyheter eller så, bara skvaller. Jag vill ogärna framstå som en skvallrig person, det känns inte snällt. Det där smset är bara såååå sjukt roligt, det är Karlsson på taket upp i dan! Sääärskilt, när han tom på fullt allvar säger att han tycker han kan få hennes hund som tröst.
Man baxnar!

Anonymous said...

Han låter helt fantastisk, är han häldelsevis arkitekt?
Jag tror jag vet en som passar in på profilen....

Hunden, är det en snuttefilt inte ett djur?! Narcissist som sagt.

Blygisens betraktelser said...

Hahaha! Å, nej- inte en till som är sån där! Men jag vet inte vem som mest galen. Han, som skriver såna sms, eller jag som ffarande skrattar hej vilt åt det där! Jag har nog inte lyckats fömedla hur extremt roligt och galet jag tycker det är!
Ja, precis. Hunden kan väl aldrig i hela universum vara hennes familjemedlem eller så?
Sååå sjukt....

Anonymous said...

Mer accessoar a la Tinkerbell. Kan vi byta grejer, byta grejer med varann....

Blancaflor said...

Blygisen och PL! Sluta genast konspirera! Jaaaag da?

Blygisens betraktelser said...

hihi! Var inte orolig, Blanca, det är ingalunda ngn konspiration utan Blanca här! Det är bara det att man kan skratta i evighet åt den där klumpedunsen och hans uppblåsta bild av sig själv.
"Jag älskar "Ludde" också. Jag borde få honom som tröst". Det ÄR Karlsson på taket!