Monday, January 15, 2007

Måndag igen.

Människor är fåfänga, och när man väl genomskådat det, är det lätt att utnyttja det, om man vill. Fråga dem på "60 minutes", eller vem som helst. Varför babblar människor? Det enkla svaret är "fåfänga". Jag är extremt fåfäng, jag med. T.ex smygrökte jag..hrm...i ett par års tid, utan att ngnsin göra det "in public". Det skulle absolut inte se bra ut, var jag övertygad om. Menar, jag tycker ffarande det ser "ointelligent" ut att röka, men det händer titt som tätt att jag gör det ändå.(Måste få tillägga att det kan gå dagar utan att jag tar ett bloss, och jag röker ev. en -två per dag...) De som känner mig VET att jag ALDRIG gör det utan att få sitta vid ett bord, i lugn och ro. Jag står liksom inte vid en busskur och puffar, eller går och slänger med en cig i handen på väg från A till B. Se där, ett exempel på fåfänga, kanske. Så, det jag ville komma till var att jag igår såg på "Hell´s kitchen", serien där kocken skall lära upp och få fram en ny ledare, talang. Jisses amalia, så som de skrek och gormade på varandra, så kan man skrika till varandra på andra arbetsplatser också, skrattade jag för mig själv. Senare på kvällen kom jag över ett gammalt exemplar av "Agent X9", och även om det är gammalt så tål det upprepas: De är det ultimata jobb-paret, Modesty Blaise och Willie. De två kan lita på varandra i vått och torrt. Ingen av den andre behöver vara orolig att den andre babblar, blir girig eller får tillfälligt hjärnsläpp utan att göra allt för att ställa det till rätta i så fall. Det perfekta paret, Modesty Blaise och Willie.

9 comments:

Blancaflor said...

Ja, fafäng är jag ocksa...jag skulle ALDRIG ha pa mig mjukisbyxor in front of others tex. Om jag skall vara slappt klädd har jag istället en snygg, randig herrpyjamas.

Angaende uppsägningen och min chef (jag ville inte skriva det pa min blogg..man vet aldrig) sa har han varit oproffsig sedan dag ett och att han tog min uppsägning personligt var ingen överraskning, men inte mindre irriterande för den sakens skull.

Suck!

Blygisens betraktelser said...

Aha, då förstår jag. Mkt skönt att du går vidare nu!
..hha...O, listan kan göras lång på "saker jag icke klär mig i offentligt, eller ens hemma" !!
Klart man har pyamas! Jag blev tillfrågad om jag var med i Frimurarna, bara för att jag tyckte en väninna var lite strange, eftersom hon inte byter om till pyamas! Hahaha....klart som korvspad man har pyamas!

SonnyBoy said...

Hahaha såg också på Hells kitchen. Jäklar vad han tog i i vissa lägen. Men herre gud vad skönt det skulle vara att ibland få skrika på sina kollegor på samma sätt som kocken gör. Det finns ett par, tre stycken som skulle behöva höra ett o annat. Hehehe

Blygisens betraktelser said...

Alltså, tänk dig känslan, att utan att bli emotsagd skrika rätt ut: You silly worthless cow....etc etc...
hahaha...Men jag förstår honom, han har inte råd att förlora, plus att han är så hängiven. Suck..en annan får drömma om att hitta sin lojale Mr. Willie Garvin, och sen levde vi lyckliga i alla våra dagar.

Stora Morran said...

What? Pyjamas? Nej det har man inte på sig. Bara om det är riktigt kallt eller om är man är sjuk. Inte annars.

Klart man måste tänka på imagen. Annars hade man ju kunnat hälsa hem för länge sedan.

Anonymous said...

Alltså när man släppt första fisen ihop då är det liksom kört med prestige, fast jag har fått mjukisförbud. Och jag som älskar chipskostymer.

Annar låter den där Hells Kitchen killen som vilken tv-producent som helst...
Äh några timmar i terapisoffan så får lärlingarna nog tillbaka till ett vanligt liv igen.
Tror inte att Scarface i Hells mår så himla bra psykiskt heller för den delen. Han är ju helt luni!
Agressive impulsive, borderline eller nått. Jobbig kombination.

Bra att du sa upp dig Blanca.

Blygisens betraktelser said...

hahaha, PL! Jag som försvarade Scarfaces beteende med att han var så hängiven och inte hade råd att förlora etc, får nog ta mig en funderare. Förresten satt jag och undrade över vad det var för ett gäng puckon( förlåt goda choklad-dryck, det var oförskämt mot dig) som han skulle lära upp. Den ena var ju värre än den andre, tänkte jag, och undrade varför de hade valt just dem. Jaja....

"Chipskostym" Har aldrig hört det förut, måste be att få sno uttrycket! hahahahaha!

Blancaflor said...

Produktionsledaren: Chipskostym! Hihihi! Bra ord.

Spanjorer är generellt mer traditionella än svenskar; de är mycket mer formella.

Om jag skulle ha pa mig mjukisbyxor skulle min omgivning tro att jag "förslummats". Sa illa är det!

When in Rome...

Blygisens betraktelser said...

Fleece då! Är det ngn som tycker det är
1. snyggt?
2.skönt?
3. estetiskt försvarbart?
4. försvarbart ngnstans?

*ryyyyyyyys* Det är det enda jag aldrig, om jag så vore nödställd på en öde ö, skulle ta på mig.

/ skämtar inte.