Sunday, January 07, 2007

Trött men lycklig

Fniss fniss. Jag kan inte låta bli. Idag var jag och ngn mer och hälsade på en äldre person för att dricka te eller kaffe. Meeeeeeen. Nu är det såhär att den där äldre personen är ju -surprise- av den äldre stammen, så det där med att komma på kaffe/te, det tar sin lilla tid. Föööööööörst: Välkomstdrink. Ja, precis. Jag avböjde vänligt men bestämt, men fick då lite cider i det antika kristallglaset. Den äldre personen var mkt bekymrad över att klangen i glaset inte var som vanligt, när det var cider däruti, men ponerade att "champagne och cider har nog olika densitet"...bla bla bla. Såklart jag inte mästrar genom att påpeka att det KAN låta olika beroendes på hur man håller i glaset/ skålar, liksom. Jaja. Nåväl. Seeeeeeeen: guidning i våningen, med berättelser om varteviga foto och möbel etc, ni förstår vad jag menar. Alltså, det tog sex timmar. Inte mig emot, men den andre personen höll på att trilla av stolen av utmattning till slut. Fniss fniss fniss.

Och, jag skall INTE gifta mig med tokstollen som friade till mig. Nix.

Harebranu, alla.

7 comments:

Blygisens betraktelser said...

Å, ännu ett totalt meningslöst inlägg. Men alltså, jag har liksom varit där några ggr förut, och är van, så att säga, vilket inte den andre personen var alls. Den stackarn var så omtumlad att den personen ringde mig på kvällen tjatade om det besöket! hahaha.

Blancaflor said...

Jag tycker att det later mysigt. Välkomsdrink, varför inte? Det skall jag ocksa börja med. :)

Blygisens betraktelser said...

Jo...mysigt är det ju på sitt vis. Jag försökte förvarna så gott jag kunde, men ...tja...haha. Självklart skall det vara välkomstdrink, och varför inte champagne, när man ändå är rätt så til låren kommen? Dom Perignon, vintage 1996. Vintage?

SonnyBoy said...

hahaha "champagne och cider har nog olika densitet"..underbart. Den äldre personen blev väl så glad när ni besökte henne/honom så denne ville väl inte att ni skulle gå.

Du är duktig på att vara hemlig och att "mörka" personer i texterna:) gillar det:)

Blygisens betraktelser said...

haha. Stämmer mkt bra, den äldre personen blir så glad när man kommer, och extra roligt om man tar med ngn som den personen får berätta om alla tavlor, möbler etc för. "Operakällaren invigdes år 1896, bla bla bla.."

Jasså, du gillar det? hehe....Tack!
Men, det finns ju inget att berätta, bara. Så enkelt är det.

Blancaflor said...

Jo, det är klart jag har välkomsdrink om jag har middag...men inte vid kafferep! Fast jag tycker at det later super. Risken är väl dock att man aldrig dricker nagot kaffe...

Blygisens betraktelser said...

Hihi! I know! Old people är så privilegierade...sippar champagne lite då och då. Because they´re worth it.