Friday, January 05, 2007

Snurrigt

Åååå. Det är ungefär så jag kan sammanfatta mitt liv nu. Snurrigt och rörigt. Till exempel skulle jag varit och kollat in ett kontor idag och rekat lite inför de kommande veckorna. Istället sitter jag här och vägrar svara i tfn. Ja, jag var på party igår. Igen. Och ikväll skulle jag egentligen på middag, men jag blir nog tvungen att avboka. Så, revisorn och mäklaren får klara sig utan mig ikväll. Stackars flickor.
Jag sprang iaf på konstnärinnan igår. Mkt mkt roligt! Den fantastiska donnan satt och smuttade på mineralvatten hela kvällen. Japp, det är klart det är hennes nyårslöfte, att inte dricka alkohol. Dessutom skulle hon skriva in sig på en körskola och skaffa körkort. Som vanligt klagade hon över hennes man, han tjatar om att han vill flytta till USA, men det vill inte hon. Hans föräldrar och bror bor där, så det är inte så konstigt om han vill dit, tycker jag. "Om jag hade vetat att det var hans dröm skulle jag nog inte gift mig med honom" sade hon. Undrar hur det känns egentligen, att vara gift med ngn som man inte delar framtidsdrömmarna med? Jag trodde man gifte sig med sin soulmate, sin perfect match, så att säga. Jaja.....grubblerierna går vidare.

Trevlig helg alla!

4 comments:

Anonymous said...

Att gifta sig är det roligaste jag gjort. Kan varmt rekommendera det!
Trots att maken har ca 150 resdagar per år, men å andra sidan tröttar vi väl inte ut varandra...; ) (Men det är ju inte helt konfliktfritt ska du tro)...

Det viktigaste är väl, vad jag lärt mig att man prioriterar varandra i alla lägen. Inget går av sig självt. Man måste vara 110% som älskarinna/e, som bästa vän, värsta fiende, och businesspartner. Klyschan stämmer, It takes two to Tango, man kan aldrig göra solokarriär i ett förhållande, ser allt för många sådana scenarion och det brukar gå som väntat...
Det är ett litet, men djävligt roligt pågående krig hela tiden.

Blygisens betraktelser said...

Haha. Tack.

Blancaflor said...

Ah, du Blygisen, du är sa hemlighetsfull!

Blygisens betraktelser said...

haha..Ja, jag får nästan en ångestattack varje gång jag skrivit ngt här.