Wednesday, January 10, 2007

Trädgårdsbekymmer


Det här ville jag lägga ut för läääääänge sedan, men visste inte om skulle våga, enär det kanske är på ngn gräsmatta i närheten där jag bor eller så.

Iaf. Sett på en gräsmatta ngnstans i Sthlms-området: Skylt med texten: I WISH MY LAWN WAS AN EMO SO IT COULD CUT ITSELF.

Jag tog mig för pannan! Blev chockad. Först trodde jag det var en tonåring som var ensam hemma, och passade på, men nu har jag vant mig, och tycker det är riktigt roligt!
Får man skämta om sånt här? Jag tycker det iaf.

7 comments:

Blygisens betraktelser said...

Eller, jag vet inte. Har ingen koll på vad EMO är för ngt, men de som har ngn i sin närhet kanske inte tycker det är ngt att skämta om direkt. Tar nog bort detta inlägg snart.

Vanja said...

Jag hade heller ingen aning om vad EMO är men efter att ha googlat på det så kom följande beskrivning upp: "vanlig stereotyp för "emo-stilen" är att man skadar sig själv, vanligtvis i form av att skära sina vrister med rakblad" (enligt uppgift på Wikipedia) men det har ju med en speciell stil att göra antar jag... Själv har jag ju ingen ;)

Tycker absolut att man kan skämta om det mesta, om det är inte är för avsikt att skada någon! Humor är vardagens lyxkrydda... :)

Stora Morran said...

"Emo" what? Usch när man ser Vanjas förklaring så blir man road och rädd!

Stora Morran said...

Har du sett att jag länkat dig nu?

Blygisens betraktelser said...

Jo,
EMO är tydligen ett begrepp i vissa kretsar. Det här är kanske lite väl rått, men jag tycker det är roligt. Sen fastnade skrattet i halsen när jag läste om en annan olycklig ung flicka i tidningen, som avlidit till följd av självsvält. Blir så oerhört ledsen när man läser om förvirrade ungdomar.

Ja, jag såg det! Blir uppriktigt generad var gång jag ser ngn göra det. I have nothing here at my blogg! Men tack såklart, det är ju en fin komplimang.

Kram!

Anonymous said...

makabert roligt och väldigt oväntat. kanske var det kul just därför...

Blancaflor said...

Jag tycker att det är okej. Oroa dig inte.