Monday, January 29, 2007

Tandläkarbesök utan bokmärke!

Hur länge sedan var det du var hos Tandis, eg., din lille skitunge? Blygisen undrar, för idag var jag där. Grät och hulkade och höll i handen, precis som det anstår en ung snygg flicka mitt i livet.


Eftersom ingen vet vem jag är, vågar jag bjussa på såna här detaljer. Mina ögon började tåras redan i väntrummet, men där fick ajg syn på ett par barn, och jag har ju ingen vidare lust att skrämma upp såna i onödan, så jag satt med en servett och torkade tårarna så gott jag kunde. (Jag hoppas innerligt att dessa barn inte grubblar över vad det var för en konstig människa som satt och grät där. Å...otäcka jag...Förlååååt, barnen)
Jag skulle nämligen laga ett hål, och jag vet inte vad det är med mig, men det började redan igår med darrande knän och sömnsvårigheter. På riktigt, alltså. Jag är jääääääätterädd för sprutor.



Jag ringde upp en väninna och blev faktiskt chockad över att hon inte hade lust att sjukskriva sig för att följa med mig och hålla handen. Jaja, det var bara att pallra sig iväg, och nu sitter jag här. Överlevt och allt har jag tydligen gjort.

Faktiskt, nu känns allting mkt mkt bättre igen!

Det kommer väl mer inom kort.

På återseende!

6 comments:

SonnyBoy said...

Jag brukar känna mig ganska lugn i väntrummet. Intalar mig själv innan att det kommer gå bra.
Men så fort "tandis" börjar bända upp käften o gräva med den där lilla kroken som fastnar mellan tänderna, eller när han ska bända loss den så att man tror att hela käken ska följa med. Då är man inte så kaxig längre, total maktlöshet. Huuh.

Hoppas det är bättre med din däbbta däsa också.

Produktionsledaren said...

Var oxå hos Tandis idag och spände tandställningen. Till skillnad från dig kan jag njuta lite av folk som pillar i min mun och trots en viss sprutfobi deluxe så går det förvånansvärt bra. Jag tror jag är "oralist" eller nått, gillar att ha lite ont i tandköttet ; ). Men jag grinar som en femåring om jag ska ta ett blodprov.

Vanja said...

Vad duktigt av dig att GÅ DIT... :D Jag har sprungit benen av mig BORT från tandläkaren i alldeles för många år nu... :/ Gulp.

Östermalmsräven said...

I know who you are blygo, eller har du glömt? :-) Tandläkarskräck är ju lite av en folksjukdom så hmmm så jättefarligt är det väl inte.

Vem gillar sprutor egentligen?

Blancaflor said...

Hallå? Blygisen! Var är du? Vi saknar dig.

Blygisens betraktelser said...

Ah, ni är härligt galna! I love You!
Klart jag inte glömmer ngt, för den som tvivlar! ;)

Kram så länge.

//Blygisen