Wednesday, December 12, 2007

Cinnamon Old Fashioned

Ikväll kommer det (o så ovanligt) några flickor hit, ty vi har fått en inbjudan till ett Lucia-tåg som skall gå av stapeln väldigt tidigt någonstans i Stockholmstrakten, där det mesta sjungs och läses på italienska! I´m sooo excited!

Så, vi sitter väl och smuttar på ngt gott, t.ex en "Cinnamon Old Fashioned" ikväll, skrattar förhoppningsvis åt allt tok här i världen och blir hämtade med en bil tidigt i morgon bitti, för avfärld till Lucia-tåget.

Recept på drinken, govänner:

Stänk några droppar angostura i botten av ett glas, rör ned 1 tsk farinsocker, 1 tsk kanelsirap och slå sen på ca 3 cl bourbon. Is om man så vill och en kanelstång att röra om med.

Drinken finns också i nya numret av Svensk Damtidning. Jag med. (Nä, nu skojade jag. :-)

Håll i hatten, eller Tomteluvan!

3 comments:

Blygisens betraktelser said...

Inte "avfärld", menar "avfärd". Herregud. Nu är jag trött.

Andreas said...

Det låter inte så dumt det där. Tyvärr har jag varken kanel eller bourbon här.

Blygisens betraktelser said...

Men Andreas då!
Du är ju i Paris, min vän. Bara att traska in på närmsta Bistro och förklara problemet för le monsieur. "Je vourdre en petit le canéle" Och så visar du med teckenspråket att du skall fixa smarriga drinkar! Simplicity! ;-)