Tuesday, December 11, 2007

Julklappar

Ojdå, jag kom visst av mig i min julklappshandel och måste sätta lite fart nu.

Jag känner en man som har två söner, och varje år i flera års tid har jag givit de båda pojkarna varsin julklapp. Jag brukar välja en varsin bok av årets Noblepristagare i litteratur, tänk vilken bra idé. Då har de med all säkerhet läst ngt av den författaren, och de minns kanske vem som fick det priset det året. Simplicity!

Såg ni Nobelfesten igår?

Jag som ser så fram emot talen, orkade inte sitta kvar, utan jag gick och lade mig. Hoppas verkligen på repris.

Man börjar bli gammal. Och trött.

Ny dag idag, nya tag att ta.

Hoppas ni får en skön dag alla!

10 comments:

dddd said...

Skor är en annars en himla bra julklapp. Ju högre klackar desto bättre. Jag tror pojkarna skulle uppskatta det.

Annie - PD said...

Väldigt bra julklapp.
Skor med höga klackar går annars alltid hem :D

Blygisens betraktelser said...

Hahaha...o good Lord, tack för den fina bilden jag fick i mitt huvud.

Men skor skall man ju inte ge bort, har jag hört. Det sägs att människan man ger dem till "går bort från en" då.
Är det bara jag som hört så många dumheter i mina dar? Skrock och eländes elände.

Frk Fleggman said...

Knivar vet jag att min inte får ge bort - men skor? Aldrig hört. Apropå Nobelfesten i TV4, tycker jag inte om. Ska va' SVT.

Ingrid said...

Härligt med Lessing till (små)pojkar, bildningen ska börja tidigt ;)

Jag, den vanligtvis ihärdige Nobelfantasten, stängde av teven då en överförfriskad medlem av Svenska Akademien stapplade in i tv4-studion.

Blygisens betraktelser said...

Vem vem vem? Måste ha missat det med.
Visst är det bra, känner en som gav en liten pojke Kafka i ....*trumvirvel* dop-present! :-)

Inte knivar, alltså? Hm. Jag har fått både skor och knivar, och överlevt, så man får hoppas att det bara är skrock då!

Ja, många som föredrar SVT, absolut. :-)

Ingrid said...

Hej, det var ju i.o.f. Kristina Lugn vars promillehalt säkert kan vara svår att avgöra även när det inte är Nobelfest ;)

Blygisens betraktelser said...

Hahahaha...så sant, så sant. :-)

Miss Upsey Daisy said...

Varsin sko kanske?

Blygisens betraktelser said...

Haha..undrar just vad de skulle säga om jag kom med varsin sko i julklapp till dem.