Friday, December 21, 2007

Så var det dags för gröt-rim igen....

Jorå, nu sitter jag här och slår in klappar till höger och vänster, papper och snören och tejp från golv till tak, känns det som. Ser ut så också hehe.

Tänkte jag kunde se här på bloggen om man skulle kunna få be om lite hjälp på traven med dessa gröt-rim som är sååå roligt!

Igårkväll satt jag uppe sent och slog in några paket, men till slut kändes det som fantasin tröt, allt blev gröt.


Till en väninna har jag bland annat köpt såna däringa grejer man sätter runt foten på glaset, för att "märka upp" vems glas det är, för att undvika att gästerna tar fel glas utifall de ställer ifrån sig det etc. Ja, ni fattar.

Jag skulle helst vilja ha ngt med "lätt på foten" i grötrimmet...hehe. Det vore kul, men jag får inte till det.

Hittills har jag bara kommit på:

"Nu blir det äntligen lätt att
hålla reda på alla glasen
på alla framtida kalasen....."

Suck. Känns ju inte så himla roligt direkt! Eller?


Kram på er alla.

9 comments:

Hobbyfilosofen said...

Tja, en sådan utmaning kan man inte låta passera:

1)
Andras läppar mot din krage?
Främmande fingrar på din mage?

Nej lätt på foten är inte skoj
Använd därför denna fotboj

2)
Några vandrar från hand till hand
Andra flyger från man till man

Dessa är för lätta på foten
Då kan jag bli lite snopen

Smart det kan vara att markera
Redan innan man ska servera

Blygisens betraktelser said...

Tackar!

De är mkt mkt bra båda två. :-)

Kommer du på mer är det bara att skriva igen, du är så välkommen, Hobbyfilosofen.

Tusen tack igen.

Blygisens betraktelser said...

Självklart meddelar jag senare vilken det blev, eller hur jag gjorde.

Återigen, många tack! Blir sååå glad :-)

Ingrid said...

Bojkotta rimmen!
När allt kommer till kritan, vid julklappsutdelningen, är ju faktiskt det enda man vill göra att riva upp omslagspspappret per omgående, likt en bokstavsdiagnostiserad unge.

Blygisens betraktelser said...

Hahahahaha....Det är härliga bilder jag får upp, Ingrid!

Jooo, rim måste jag ha, och jag gjorde nitton stycken igårkväll, det ena värre än det andra, verkligen inte bloggrums-rent ens..hehe. Sååååå gröt-rimaktigt så. Hitte-på-ord etc, så man får till roliga rim.

God Jul!

j said...

vad himla mysigt med julrim!

Blygisens betraktelser said...

Haha...:-) Well, det går av bara farten, kan inte låta bli helt enkelt!

Många snälla jul-hälsningar.

Hobbyfilosofen said...

Hur gick det? Blev det ettan, tvåan eller en helt ny trea? ;-)

Blygisens betraktelser said...

Å Hobbyfilosofen, jag var så nervös att bli outad, så jag skrev en helt ny.

Tusen tack för dina fina förslag ändå, det var verkligen snällt!

Tack!