Thursday, December 13, 2007

Friday, my dear.

Idag ser jag "bara" lite lätt rödbrun ut i ansiktet, men magen och ryggen skall vi inte tala om. Nej, det skall vi inte.

Ikväll är det ferre på g, imorgon julbord i "Zone AAA", och på söndag borde jag verkligen ta mig ut till min favoritjulmarknad.

Kan ju berätta att ingen av donnorna fick upp chiffonjén i förrgår heller, trots att de drog ut alla lådor, i förhoppning om att hitta en liten stämpel eller något med tillverkarens namn. Då hade de tänkt googla fram hans ritning, och på så vis också få fram hur i hela världen låskombinationen är. Asså, detta börjar ju likna en fars, inte sant?


Min chiffonjé min chiffonjé
säg, vad ska vi ta oss te?

8 comments:

Blancaflor said...

Hihi! Stackare, jag förstar att det maste vara oerhört frustrerande. När öppnade du den senast? Har du kontaktat en lassmed?
Lycka till!

Blygisens betraktelser said...

Haha visst är det en smula försmädligt det här med chiffonjén. Den är alltid alltid öppen, eftersom man helst inte skall stänga luckan, just pga att den är liiiiite svår att få upp hehe.
Nej, jag har inte kontaktat lås-smed. Är tillräckligt utskrattad som det är, tycker jag..hehe.

Tusen tack, Blanca, och hoppas du får en fin jul i Göteborg!

Annie - PD said...

Ferre låter nice :)
Den där chiffonjén blir jag mer och mer nyfiken på... :D

Miss Upsey Daisy said...

Får vi se något foto på den här chiffonjén?

Blancaflor said...

Ha en härlig jul du med, Blygisen! Men det är jag säker pa att du far, du verkar kunna skapa glädje och mys vart du än tar vägen.
Kram

Blygisens betraktelser said...

Haha...jag är alldeles för blyg för att lägga ut bilder...hehe.
Den är stor, brun och stängd. Närapå 200 år gammal.

Tack Blanca. "Glädje och mys"-vilken fin komplimang. Tack :-)

Kram.

Anonymous said...

Testa:
Vrid nyckeln försiktigt motsols tills du känner att den går över en liten spärr. Då kan du öppna låset med en vanlig medsolsvridning. Tar man för fort eller för hårt så släpper spärren och det går inte att öppna.

Blygisens betraktelser said...

Sonny: Om du har ngn timma (eller några)över, kan du väl slänga dig i en taxi och komma hit och demonstrera hur du menar...:-)
Du har alldeles rätt, man skall göra exakt så, men jag tar väl i för snabbt och tappar mitt berömda tålamod helt enkelt. Jag brukar göra några försök då och då, men blir frusterad och på vippen till nervsammanbrott...

Tack för tipset ändå.