Sunday, December 02, 2007

Vintage Kitchen

Godmorgon!



Jag hade tio personer på besök i fredags, varav sju sov över.



Gissa om jag blev hånad över Lars Roos dvdn. En gick raka vägen fram till TVn för att värma händerna.



Lördagmorgon klev jag iaf upp först av alla, tände ljus och dukade fram ordentlig frukost.



Invigde min nya kanna från Typhoon med varm mjölk för dem som ville ha i kaffet. Självklart har jag gjort sockerblandning av råsocker, kardemumma, kanel och nejlika att strö över.
Dofter!







Idag första advent och man skall dricka adventskaffe någonstans. Ja vi får se var det barkar hän.



Nu kaffe och Nyhetsmorgon!



Kram alla.

10 comments:

Blygisens betraktelser said...

En sak som var lite rolig, tycker jag iaf, var att ingen hade ju pyamas med sig, så de fick sova i mina gamla gamla ljusblå och rosa skjortor. Där satt vi och spelade spel och hade mysigt, och alla såg ut som kopior av Blygisen. hihihi. Mycket gott för en liten blyg självälskare som jag ;-)

Annie - PD said...

Denna där sockerblandningen lät mycket smaskig...
Haha - kan tänka mig att det var en syn med 7 kloner :D

Puman said...

Hallå blygo! har du så stort?? :)

Blygisens betraktelser said...

Den där sockerblandningen gör jag varje vinter. Rekommenderas!

Nämen Puman, finns det hjärterum så finns det stjärterum! man får väl klämma ihop sig! :-)

Frk Fleggman said...

Låter mysigt det där... och gott socker.

Blygisens betraktelser said...

Ja visst var det mysigt.

Det är skönt att bara slappa ibland.

Miss Upsey Daisy said...

Puman tog orden ur munnen på mig..

Hur stort bor du? :-)

Blygisens betraktelser said...

hahahahaha...Mämen hörrni, frågan är väl hur stort hjärta jag har! vavava? ;-)

Här gör man plats åt en hel hoper med människor som vägrar gå hem, ordnar sovplagg och gör frukost o allt!

(Jag bor inte särskilt stort.)

Ingrid said...

Kryddblandning i kaffet, vilken höjdare det lät som!
Detta ska jag introducera för mina smaklökar snarast.

Men sju gäster? Vad är du för rar människa som orkar ha så många övernattande i ditt hem!

Blygisens betraktelser said...

Godmorgon Ingrid, och grattis i efterskott på din tjugo-årsdag!

Äsch, jag har stött på så många snälla människor i mitt liv, så jag får allt lov att bjuda igen.

Köp du ingredienserna till den där sockerblandnignen, häll i vackra glasflaskor, knyt ett rött band om - voila- perfekt julklapp till vänner! (Billigt och bra..hehe!)