Tuesday, December 18, 2007

Fem dagar kvar.....

Men kära värld - redan onsdag?
Fast, iofs trodde jag halva eftermiddgen igår att det var fredag imorgon (läs: idag), var tvungen att dubbelkolla alla möjliga agendor flera ggr.
Oj oj, nu är man lite stressad och julig.

Igår fick jag ett mkt viktigt tfnsamtal, nämligen: -"Älskade Blyger. Vad vill du ha på julbordet?"

Jag fick bara fram:"-Löjrom."

Haha, då framkommer det hur:

1. fantasilös man är
2.galet förtjust i löjrom man är

Vi kom så småning om fram till allt det klassiska man vill ha också.

//Iaf, det ornar sig nog med blommorna-bara käringen dör.

(burleskt uttryck, men jag har vant mig nu. Första gången jag hörde det höll jag på att skratta mig själv av stolen! Har ni skrattat så mkt på sistone, så att ni faktiskt ramlat av stolen? )

Hej hopp, ha en skön dag!

3 comments:

Blygisens betraktelser said...

"Ornar sig" kanske det gör, men jag menar givetvis "ordnar sig". Orkar inte gå in och rätta, är övertygad om att mina läsare har överseende med såna petitesser!

Annie - PD said...

Löjrom är underbart. Skulle kunna äta väldigt mycket. Med rödlök och hackad gräslök....

Blygisens betraktelser said...

Ja, jag håller med :-)

Festligt och gott. Perfekt kombo!