Monday, December 10, 2007

Sju önskningar....

Åsa på Gotland har "utmanat" mig, jag skall skriva en lista på sju önskningar jag har.

Jag har alltid varit försiktig med vad jag önskar mig, för hör och häpna- de brukar slå in, mina önskningar. Då är det inte så kul om man varit lite "ospecifiserad" när man önskade sig något.

Därför brukar jag alltid bara önska mig en enda sak, och sen brukar jag försöka göra mina val i det vardagliga livet, så att det bäddar för att min önskan kan slå in.

Men okej, här kommer sju adekvata önsningar:

  • julklappar i massor: champagne, ostar och Kalix-löjrom, parfymer: Ralph Lauren "Daylight" och YSL "Nu", fler pärlhalsband och pärlörhängen, härliga svarta cashmeretröjor, fler handväskor, tavlor och mattor, krukor, musik, böcker
  • att jag får tillbaka ett väldigt speciellt briljanthalsband som är borta. Misstänker stulet. Synd på 24.000 sek. Att jag får tillbaka min Jaeger-klocka
  • att en viss person öppnar upp för en dialog, två-vägs-kommunikation
  • att jag får ännu finare hemma
  • att någon jag tycker om skaffar sig bättre självkänsla så hon slutar göra ideliga självmordsförsök. Det är otroligt jobbigt, ja.
  • att jag får upp chiffonjén
  • många skratt och mycket kärlek. (det är ju egentligen det enda man önskar sig, men jaja)

6 comments:

Annie - PD said...

Mycket bra önskelista!

Halsband av den digniteten från inte försvinna!!!! Gah!

Blygisens betraktelser said...

Haha, jag tänkte: "Om man nu får önska sig, är det lika bra att vara ärlig"!

Ja halsbandet, ja. Klart det stör mig, men jag har förlorat så enormt mkt i mina dagar, och antagligen har jag fått ngt också på köpet. Erfarenheter etc, vad vet jag. Huvudsaken man har humorn och livsviljan i behåll, tror jag.

Men visst, jag skulle gärna vilja ha tillbaka det och klockan. T.ex.
Sen finns det några ringar med affektionsvärde, men de är också borta. Jaja....När allt kommer omkring, så är det inte så mkt att gå omkring och fundera på egentligen. Man kan ju skaffa nytt också, det är ju bara saker. :-)

Frk Fleggman said...

Men ändå, en del saker står ens hjärta väldigt nära... det kan man inte komma ifrån.

Unknown said...

Ha ha, den där chiffonjén hänger med i varje inlägg... Och din löjrom :-)

Anonymous said...

Käraste systeryster!!

Allt önskar kan du få, ty.....de goda krafterna vinner ALLTID till slut!

Hälsa rosenknopparna!

Stor kram
från en lycklig och mycket tillfreds /B

Blygisens betraktelser said...

HAhahahahahahahahahahahahha!

Min älskade söta Borgarbracka!

Ringer dig senare idag!