Monday, December 17, 2007

Talg-bollar

Hå hå hå.

Jag hoppas Tomten sett att jag köpt och hängt upp talg-bollar till skogens alla småfåglar.

(grannarna har definitivt sett det..hehe)

Man börjar bli pensionär, tror jag. Bäst man står där med förklädet på i köket, ser man hur de små liven pickar i sig från bollarna, som jag med stor möda fått upp i träd i min närhet.

Well, why not? Klart fåglarna skall ha lite gott också. :-)

Fortsatt trevlig måndag på er alla.

Köp en talgboll och häng upp, ni med!

2 comments:

Frk Fleggman said...

Bra jobbat! Själva köper vi ca 300 kg fågelfrö, 50 kg talgbollar och 20 kg nötpåsar varje vinter... och vi har många gäster på buffén! Äpplen som blivit lite skruttiga kan man också ge till pippisarna.

Blygisens betraktelser said...

*boink*

Där svimmade jag av och ramlade baklänges. Herregud vilka mängder!

Undrar just vad grannarna skulle säga om jag tippade ut såna mängder här...hihi.

Aha, men då gör jag väl rätt då, antar jag. :-)