Thursday, December 13, 2007

Nytt inlägg

Jorå, visst kom det människor hit igår kväll, och visst kom vi lite sent i säng, men vad gör det i dessa glada juletider? hehe.

Som grädde på moset gick vi och solade igårkväll också ( jag solar ungefär aldrig på solarium, never ever), och hela morgonen gick vi runt och frågade varandra på svensk-amerikanska: Har vi varit på Greklandet?
Det sved och stramade på varenda kvadratcentimeter hud på hela kroppen. Värst var det runt min mun ( tänk er så himla snyggt det är med mörklila färg runt munnen....), på bröstet, i pannan, på ryggen..ja, överallt. Det var nästan så att det blev lite för mkt av det goda, kan man säga. Alla kände vi oss febriga också, antog att ngn sjukdom brutit ut. Jaja. Innan sängdags smorde jag in hela ansiktet med Idomin, det har heller aldrig hänt förut. Varför ajg berättar det, kan man ju verkligen undra, men det är mest för att ni skall förstå hur otroligt illa ställt det är med mig nu. :-)


Imorgon fredag och fest. Igen. Om jag orkar. Vi får se.
Längtar redan till sängen.

6 comments:

Anonymous said...

Men kära lilla Blygis, så ont det måste göra i ditt ansikte. Ila till apoteket och köp Aloe Vera Gel. Bums. Kram Nalle

Annie - PD said...

Ajajaj. Inte sola!
Bleka blygisar är snyggare än brända :)

Blygisens betraktelser said...

Godmorgon godmorgon!

Tack för din fina omtanke, Nalle kära! Äsch, man har väl gått genom ekluten förr! Har man inte, så säg? Det stramar väldigt, men det är roligt, då känner man att man lever, kan man säga. hö hö hö!

Håller med, Annie PD! Att jag aldrig lär mig......suck!

Nu måste ni lova att ni har en skön fredag!

Ingrid said...
This comment has been removed by the author.
Ingrid said...

Jag har funderat på om det är dags att ta sitt pick och pack och åka till solarieöarna, innan nyårsfesten.. men dessa ord gjorde mig vettskrämd!

Blygisens betraktelser said...

Haha...om du skall ligga i ett solarium, lägg då en näsduk eller papper över ansiktet, Ingrid! Lovar, det tar ändå. Gjorde alltid det själv förr, men denna gång var vi i ett sånt som man står upp i. Lite svårt att stå och hålla en näsduk för ansiktet :-)