Friday, December 07, 2007

Fredag afton

Näe hörreni, detta börjar likna en fars!

Jag har ännu inte fått upp chiffonjén. Jag funderar på att på ett finurligt sätt lura någon att försöka öppna den, och inte ge sig i första taget.

Hittills har jag och två killar försökt oss på den, utan att få upp den. Den är alltså antik och har ett dubbel-lås.

Skall man kanske efter middagen, lagom till avecen, säga något i stil med: "Javisst ja, jag har ju ställt avecen i chiffonjén!" (och hoppas på att någon är extremt sugen på avec, ja, ni fattar...hehe)


Säkert sitter ni med en massa smarta idéer, så om ni har lust-dela gärna med er till en väldigt glad men utmattad


/Blygis.

Kram alla! :-)

5 comments:

Blygisens betraktelser said...

Eller den här: "Snälla, vill du låna 20.000 kronor? Det går så bra, de ligger i chiffonjén som står där borta" ......hihi....

Anonymous said...

Tack kära Blygisen för din juldoft-kryddblandning. Vips så har jag nu fått ihop två presenter, till värdparet, som jag skall ha med på glöggfest ikväll:)Kram Nalle

Blygisens betraktelser said...

Tack själv, Nalle kära!

TIll midsommar kan du krydda sockret med rosenblad, eller vad du själv känner för! Man måste våga, bara!

Trevlig kväll önskas!

Kram.

la linda said...

men blygisen; varför har du inte bett någon kvinna om hjälp..? gör det genast så får du säkert ett emr lyckosamt resultat ;)

Blygisens betraktelser said...

Hahaha, det var ord och inga visor!

Hur kunde jag glömma bort att tänka i de banorna! ;-)

Ja, något måste ske snarast. Snart kommer huset krylla av flickor, så då får vi se hur det går.

Har funderat på att utlysa tävlingar etc, men som sagt, jag får se.