Wednesday, December 19, 2007

Fyra dagar kvar......

Näe!

Måste jag verkligen gå och köpa nya inne-skor? Jag har nu ett par svarta superfina skinn-inne-skor, de kostade väl runt 1500 när det begav sig, så det är riktiga doningar vi talar om här.

De har format sig efter mina halgus-valgux (skojar, men efter mina fötter, de är sååå sköna), tjänat mig troget i flera år. Tror att det rör sig om åtta år, ja.

Flera gånger har jag varit på väg att kasta dem, men det har inte blivit av, och numer är de mina kära raringar, som åker på så fort jag kommer hem.

(Inne-skor måsta man ha.)

Men nu skymtar jag en liten slitning på skinnet på ena skon, som jag befarar skall bli ett hål!

Sånt går väl inte an, tänker jag. Att gå runt med hål i skorna.

Skall jag gå till skomakaren, förklara att detta är mina inne-skor som jag tänkt ha i flera år till, var vänlig se om ni kan reparera dem :-)

Eller skall jag behöva gå och köpa nya?

Visst har vi alla våra bekymmer, men detta är ju nästan löjligt. Varför vill man inte skiljas från sina favorit-skor?

Det är ju "bara" ett par skor, liksom...

3 comments:

Frk Fleggman said...

Skor är inte "bara"! Har man hittat ett par som dina, så släpper man dom inte godvilligt. Jag har ett par Scholl-kängor i mocka, dom är helt ihjäl men jag kan inte med att slänga dom.

Annie - PD said...

De går garanterat se till så de håller sig ett bra tag till, Herr Skomakare kommer att sätta en liten lapp på insidan... :)

Blygisens betraktelser said...

Tack för förståelse och goda råd!

Jag lovar att gå med dem till skomakaren, lämnar rapport sen då!

Kram på er.