Saturday, November 10, 2007

Allt kommer bli bra.

Lördag morgon.

Jag klev upp medans mina tre flick-gäster fortfarande låg och sussade som små snarkande marsipangrisar, och dukade fram en ordentlig frukost, tände ljus lite överallt och satte på Nyhetsmorgon på TV:n.

Jag fick alltså, som tur var, tre söta flickor på besök igårkväll. Det var skönt att få sitta och prata av sig lite med dem. Jag hade ju ingen större lust att gå iväg på ngn slags middag/fest dit jag hade en inbjudan, absolut inte. Jag ville bara sitta hemma och reda ut lite saker.

(Några telefonsamtal etc, så känns det som jag kan ta nya tag nu. )

De skulle ut och shoppa ngn födelsedagspresent till en tjej som har middag ikväll, men jag vill inte gå på den heller. Efter frukost bad jag dem skriva i min gästbok, vilket jag ber alla som varit hos mig att göra hehe. Det är sååå kul att gå tillbaka och se vad man bjöd på, eller vilka som varit där några år tillbaka i tiden. Alla känner ju alla, så det var lite extra roligt att läsa långt bak i boken, så att säga. Det har ju runnit mkt vatten under broarna för några av oss under de senaste åren. Nåväl.


Idag strålar solen i ett snökysst landskap, så jag är precis på väg att masa mig ut för en lååååång promenad.

Fortsatt trevlig lördag alla kära läsare, och glöm inte bort att ha lite roligt också!

4 comments:

Blancaflor said...

Ah, Blygisen du lyckas alltid fa allting att bli sa mysigt.
Snökysst landskap...I wish.
Ha en trevlig söndag!
Kram

Blygisens betraktelser said...

Hehe ..Tack Blanca.

(Jag skulle förhoppningsvis kunna få det att låta riktigt mysigt om jag ansträngde mig lite. Kanske framöver.)


Trevlig söndag på dig med.

Kram.

Annie - PD said...

Gästbok är en fin grej tycker jag. Ska införskaffas!

Blygisens betraktelser said...

Gör det Annie PD!
Gissa om jag givit bort många under årens lopp hehe. Perfekt present till nyblivna par etc.