Monday, November 26, 2007

Tisdag-kallt och vitt ute

Godmorgon alla,

Se igår sprang jag på en liten dvd-film som jag stod länge och fingrade på, vände och snurrade och försökte bestämma mig för vad jag tyckte om den.

Min första tanke var : Uääääh-tacky! Men sakta sakta smög sig lugnet över mig, och jag såg mig själv framför mig, bakandes och pysslandes i mitt röda julförkläde, alltmedans filmen kördes i dvdn. "Filmen" är en sån där brasa som sprakar, man kan välja mellan sex olika brasor, olika bras-sprak, samtidigt som vår pianovirtous Lars Roos spelar julsånger.



Vad säger ni? Är det tacky eller genialt?


Börjar jag tappa greppet?

*Nynnar på Adolphson & Falk: "Ge mig- mer jul-ge mig-mer jul"*

7 comments:

Frk Fleggman said...

Julen gör sånt med oss stackars människor. Inget att oroa sig för. Köp den du.

Blygisens betraktelser said...

Hehe..jag får liksom slinka in helt naturligt, när de slår in den i kassan, att min kusins gamla mamma ville ha en, och eftersom jag ändå hade vägarna förbi, så....

Miss Upsey Daisy said...

Hm.

Hm.

Hm.


Prova vettja!

Blancaflor said...

Funkar det(= ger dig mysiga julkänslor) är det genialt! Aterkom med utvärdering, please. PS. Jag har rullat ut jullöparen och ätit en pepparkaka, jag kan inte halla mig. :)

Annie - PD said...

Haha! Du börjar tappa helt klart. Det är julpsykosen som närmar sig. Lars Roos, hehe :D Underbart ju!

Blygisens betraktelser said...

Visst är det kulpsykos upphöjt i tio!

*mumsar dadlar*

Blygisens betraktelser said...

Menar JULpsykos!

*dadlar sprutar ur öronen snart*