Saturday, November 24, 2007

Konstigt resonemang, på min ära

Jag ringde precis en väninna och bäst vi satt där och babblade berättade jag att det var någon som ringde mig vid halvfem i morse, varpå jag vaknade, såklart. Men denne ngn hann lägga på innan jag svarade. Sen ringde det en gång till exakt 05:10, men precis när jag svarat så lade personen på.

Brinner det någonstans, i ett hus, eller i någon okänd persons hjärta, frågar man sig. Jag har lite svårt att sova och kunde inte somna om. För säkerhets skull frågade jag om det var hon som hade ringt, men det var det inte. Vi kom iaf fram till att det är såååååå irriterande att bli väckt sådär.

Hon berättade:

-Ja, fy för den lede, jag blev väckt en gång, vid halvfem, när jag jobbade.

Jag:

-Du blev väckt? När du jobbade?

-Ja precis! Verkligen inte kul. Förstår dig preciiiiiiis!


// Vad skall man säga? Tur att den personen inte är brandman i alla fall.

6 comments:

Missy said...

Hahaha! Jobbar hon måhända med sömnforskning? Inte?

la linda said...

visst kan man småsussa på jobbet en dag när man inte har något att göra. en söndag i slutet av november till exempel... :)

Blygisens betraktelser said...

Hahahaaha Missy ;-) och la linda! :-)

Jo nu skall ni få höra. Den personen har visst ett extraarbete på ett ställe där man sover på natten, och kan bli väckt av ett larm eller så.

Men jag vet att det på en viss affär har suttit personal i kassan och varit så fulla att de somnat, hängt över rullbandet, där kunderna knackat på axeln och bett om att få betala för sina varor.

Ooooootrooooligt men sant!

Miss Upsey Daisy said...

Min pappa har samma typ av jobb då han är polis och när han har jour så ringer de hem till oss och han får åka ut...

Fast han tycker ju inte att det är oartigt... ;-)

Blygisens betraktelser said...

Det förstår jag, miss UD.

Det är i regel ingen fason alls på banditer.

Jag måste få be att få framföra min djupaste respekt för din far som är polis. Hoppas att han även möter snälla människor i sitt arbete. Jag har mött många väldigt snälla poliser iaf!

Blygisens betraktelser said...

Men gud, jag läste fel!
Han tycker INTE att det är oartigt, det var skillnad det. ;-)

Ändå, hoppas han möter många snälla människor också i sitt arbete.