Thursday, November 22, 2007

Ingen jul utan.....

Dadlar.




Mmmmmm...

6 comments:

Annie - PD said...

Färska dadlar är grym gott, håller med om Mmmmm :)

Frk Fleggman said...

Där fick du fikon. också gott!

Blancaflor said...

En vecka till och sedan kan man börja dekorera. Om tva veckor köper jag nog gran eftersom jag aker till Sverige sedan.
Hurra! Detta är den bästa tiden pa aret (delad förstaplats med försommaren).
Kram

Blygisens betraktelser said...

Annie PD - Håller med. Mmmmmm!

Frk Fleggman - Hm? Det är dadlar med ost på bilden! FIkon är också så gott. Mmmmmmmmm!

Blanca kära - Jag går runt och tar på mossan och har väl tjuvstartat liiiiite liiiiiite. Håller med dig (surprise!!), det är väldigt stämningsfullt och underbart.

Aha. Sverige, säger du? Blir det till att fira julen i Göteborg?
Granar, ja. Helst en tremeter lång silvergran, men i år vet jag inte hur det blir, som sagt tidigare. Hm.

Stor kram tillbaka.

Unknown said...

Vill gärna tipsa om att ta en bit brieost till varje dadel. Gott gott!

Och blanda nu inte in stackars Drysen även i detta!

:-)


1000-inläggs-firandet fortsätter hos mig:
http://www.asamittivarlden.blogspot.com

Blygisens betraktelser said...

Om du bara visste hur jag skrattade här sen.

Förklarar senare! Men ojojoj. Skrattade så att tårarna sprutade...hahahaha.

Absolut, skall prova emd brie-ost sen. Men vet du vad jag såg på en sån-där-bilighets-kedja-vad-det-nu-var-för-någon. Willys?

1kg. Philadelphiaost för 99:-

Och jag köpte den inte!
Tyckte den såg så väldigt stor ut, burken. Ångrar mig, skall tillbaka dit sen. Tänk vilka goda röror man gör med den. Hackar i lite vad man har, sen har man en perfekt röra!