Wednesday, November 21, 2007

Dricka älg-gräs?

Det är nästan så att jag känner mig som Mowgli i djungeln när Baloo skall lära honom att äta myror:

-Käka myror?

Jag har nu några flaskor örtvatten hemma hos mig. Om man läser innehållsförteckningen står det:

-kolsyrat vatten
-arom från Älggräs (filipendula)
-Skvattram (Rhododendron tomentosum harmaja)
-Pors (Myrica gale)

Ja jösses. Fint skall det vara om det skall vara bordsvatten, har jag hört.

Någon som druckit eller ätit älg-gräs tidigare?

3 comments:

Blygisens betraktelser said...

Hm....tror Ramlösa fått en liten konkurrent i min gom.

Frk Fleggman said...

Tycker det låter lite ... sådär?

Blygisens betraktelser said...

Nä det är så gott så gott sååå!

Smakar friskt och man känner sig så fräsch!

Min favorit är annars vanligt vatten, och får man inte det vill ajg ha Ramlösa, som är outstanding.

Men det här var gott.