Tuesday, November 20, 2007

Mina blommor och jag

Hur var det nu med orkidéer?

Jag köpte några i somras och har vattnat dem en gång sedan dess.

Man har ju hört till leda att man inte skall vattna dem för mkt, de skall inte stå i direkt solljus och jag vet inte allt.

Nu börjar dock den ena se lite ledsen ut, så då är frågan: Har den fått för mycket vatten, eller för lite?


(Jag älskar mina blommor och har en del fina krukor, för jag är en kruk-nörd. Hehe. Carl Milles och lite annat smått och gott. )


Kram till alla mina kära läsare.

4 comments:

Miss Upsey Daisy said...

Riktlinjen är en äggkopp vatten i veckan tror jag....

Blygisens betraktelser said...

Det känns som ett bra råd, Miss UD. Känner på mig att det är så det skall vara. Tack!

Frk Fleggman said...

Försök med detta; sänk ned krukan i vatten, låt rinna av ordentligt innan den åker tillbaka till ytterkrukan - gör detta ca 1 gång i vecken. Inget vatten i bladrosetten. Orkideer tycker inte om värme från element. Luftrötterna behöver ljus, ytterkrukorna bör därför vara genomskinliga. Ta bort de hemska pinnarna som stöder, stänglarna ska hänga fritt. Om inte detta funkar, släng skiten och köp nytt.

Blygisens betraktelser said...

Tack!


Återkommer med rapport från blomkrukorna senare!