Monday, November 05, 2007

Kärleksscener ur Gudfadern

Nej, det blev ingen catering för vår del.
Några åkte hem, några stannade. Vi som stannade orkade inte masa oss iväg för en middag med fest, vi tackade nej. Vi slappade mest hela dagen, men framåt eftermiddagen började vi laga mat. Middagen avnjöts under hela kvällen och till slut var jag själv uppe och satt i min ensamhet och såg på Gudfadern III.
Tur att jag var ensam för visst trillade några tårar nerför kinden när man insåg att de unga tu absolut inte någonsin skulle få varandra.
Och vem var han? Andy Garcia? Mamma Mia, vilka scener, vilket skådespeleri. Sofia Coppola är en skönhet. Självklart har jag sett ettan och tvåan, säkert också trean förut, men här skall inhandlas hela boxen nu.
Kom att tänka på en konstig present jag fick att hämta ut på posten för ett tag sen. (ganska länge sedan) Det visade sig vara en bok, med titeln "Tills vi ses igen". Man skall nog inte gå och fundera för mkt på vem det var ifrån, det kan ju vara precis vem som helst. Alltså inget att hänga upp sig på.

Söndagen var riktigt skön. Efter lång frukost gick vi ut på en långpromenad, en i nära två timmar lång. Jag och två väninnor. Måste återinföra söndagspromenaderna känner jag.

Sen blev jag/vi bjuden på middag igen, men den var jag också tvungen att tacka nej till. Som jag sade; detta är något jag brukar skylla på på skämt, men denna gången är det faktiskt sanning- jag skall tvätta!

Jahapp. Nu är det måndag igen.

Fortsatt trevlig dag önskas!

4 comments:

Kerstin said...

Låter som en alldeles perfekt söndag...

Frk Fleggman said...

Gudfadern rules, tröttnar aldrig på dom filmerna. Själv kollade jag på en konstig film som hette V för Vendetta i söndags. Vet inte om jag tyckte den var bra, men den var iallafall inte dålig.

Blancaflor said...

Ja, det later mysigt.

Eftersom det är söndag hela veckan för mig nuförtiden kommer jag precis hem ifran en skön promenad.
Ta hand om dig!

Blygisens betraktelser said...

Ja det är verkligen något jag uppskattar, långa promenader..hehe. Låter som en kontaktannons. hihi.

Gudfadern, ja. O holy moses.

Tack Blanca, jag skall vara försiktig! Du med!

Kram alla.