Monday, November 19, 2007

Måndag

I söndags satt jag mycket lydigt och väntade till en av väninnorna skulle komma och knacka på, ty vi hade planerat in en långpromenad klockan 14.00.
Vad händer? Jo, en efter en trillar de in efter varandra, samma flickor och lika glada i hågen som i lördags.
Så klockan tre hade jag dukat fram en ordentlig brunch/vad-som-fanns-att-bjuda-på och alla satt och späkte sig i godan fröjd.

Hm. Visst det var såklart trevligt, men det var tur för dem att de gick hem sen, annars vet jag inte vad jag hade tagit mig till. Svingat en stekpanna som en galning i luften, kanske? Alltså, det var väl det jag gjorde på sätt och vis, men jag menar på en galnings vis, lite hotfullt och planlöst sådär. Hehe...

Well, söndagspromenaden blev framskjuten några timmar, men huvudssaken var ju ändå att man kom ut. Inser att jag låter lättretad nu.

Men ni vet hur det är. Sopor och gäster luktar illa efter tre dagar.

I mitt fall och hus räckte det med tre timmar.

Jaja.

Hela dagen idag har varit ett enda jäkt och sjå, men jag har faktiskt varit ute mitt på dagen i en tvåtimmars promenad.

Mamma Mia vad vackert det är ute. Och vad många vackra och spännande hus det finns också.. :-) Man får lust att bara knacka på och ge ett oemotståndligt bud. Hrm...Suck. Kanske inte nu då, men en vacker dag.


Hej för denna gång.

PS. Glöm inte tända brasan och slänga upp fossingarna någonstans och svep en filt om benen, samtidigt som ni smuttar på något gott. Njuuuuuut av livet, för sjutton!

Kram.

3 comments:

Anette said...

Önskar att kaminen kunde tändas och göra precis som du säger, men veden börjar sina och jag vill inte köpa mer eftersom jag snart flyttar...men guuuud vad mysigt och gott det låter ;)

Annie - PD said...

hahaha :D Precis. jag älskar att ha gäster men det är skönt när de åker hem också.

Blygisens betraktelser said...

Anette- du får hålla tillgodo med stearinljus och mys så länge!

Skall kolla in din blogg mer senare. såg att du önskar middagstips etc, skall banne mig ge dig en handlingslista! ;-)

annie PD - skönt med förstående läsare! ;-)