Tuesday, November 13, 2007

Tisdag

Tisdag eftermiddag och snön dalar sakta ned därute.

Gick som vanligt upp vid sex-snåret i morse. Stod ett tag och tittade ut genom fönstret på de maffiga överdimensionerade snöflingorna som hade så bråttom ned till närmsta motstånd.

Man hinner tänka ganska mycket på några få sekunder. Man hinner se jular från förr som små filmer för ens inre, man hinner till och med känna alla möjliga dofter. Ja man hinner till och med tänka att nä vad i hela friden skall jag göra denna jul då? Inte ett hotell en gång till ändå. Men var var var skall jag vara?

Nåväl.

Jag skall eventuellt gå på "Dödsdansen" med bonden denna vecka.

Och nu- kaffe.

Kram alla kära läsare.

7 comments:

Blygisens betraktelser said...

Förlåt om jag gnällde, det är inget fel på hotell alls. Det lutar starkt åt det i år, men frågan är bara var var var. :-)

Frk Fleggman said...

Man börjar onekligen tänka väldigt mycket på julen när det ser ut som ett julkort utanför huset. Julklappar. Julmat. Julgran. Julglögg. Julljus. Juldoft.

Blygisens betraktelser said...

Ja, jag håller med dig så, Frk Fleggman.

Har ännu inte bestämt mig var jag skall vara under själva julen, men det lutar starkt åt Sverige iaf.
Frågan kvarstår dock - var var var.

Miss Upsey Daisy said...

Var brukar du vara? Var vill du vara?

Blygisens betraktelser said...

Bra fråga att ställa sig själv, den sista.

Jag reser antagligen bort över själva julen, men kommer att synas på Stockholms gator och bistros dagarna innan.

Blancaflor said...

Ja, det kanske vore mysigt att aka norrut sa att det blir snösäkert och sa kan man aka längdskidor.
kram

Blygisens betraktelser said...

Ja det är långt norrut jag hade tänkt mig. Men Jämtland är ju vädigt fint det med.

Tänka tänka....