Thursday, January 03, 2008

Godmorgon

Nu är det vackert ute, vill jag lova.

Stora vita snöflingor dalar ned, hustaken, marken och träden är täckta med ett trecentimeterslager snö. Jag blir så sugen på att dra på mig längdåknings-skidor och bege mig ut.

Tänk så bra man har det, egentligen. Bara att öppna dörren och ta på sig skidorna och ta en tur, om man vill, om vädret tillåter. Fantastiskt!

Jo, en till har varit här och tittat på chiffonjén, utan resultat.

Min chiffonjé min chiffonjé

Vad ska jag ta mig te?

Det är en väldans tur, som sagt,

att jag inte hos dig har lagt

mitt pass,

eller hur?

11 comments:

Annie - PD said...

Skidåkning låter nice. Och sen en kopp varm tjokoolaaad! :)
Snart kommer jag och dyrkar upp den ;)

Blygisens betraktelser said...

Ja jag vill ha upp den nuuuuu! Jag vill ställa mina små silverljustakar från Svenskt Tenn där, lägga min gästbok där osv osv.

Snacka om att lägga locket på.....:-)

Miss Upsey Daisy said...

Blygisen som är så blyg. En fråga bara.. hur gammal är du? Jag är bara nyfiken :-)

Blygisens betraktelser said...

...Och här ber jag ALLA, tack, att inte knysta ett ljud om det, tack.
Jag vill egentligen inte alls skriva ett skvatt om mig här, av hänsyn till allt möjligt.

Säskilt just nu när det händer en del i privatlivet, som är av den karaktären att det är lite känsligt...ja.

Ungefär som du, iaf, Miss UD.

Ber om ursäkt för mina luddiga svar.

j said...

virvlande snöflingor från himlen är ren och skär poesi. liksom när kinderna blir röda av kyla! god fortsättning på det nya året!

la linda said...

glad för din skull men skulle inte vilja byta. burr vad kallt! föredrar solaktiviteter framför skidfärder. kram!

Kerstin said...

Ja, hurra för lite snö...

Miss Upsey Daisy said...

Ingen fara. Ville absolut inte snoka eller trampa dig på tårna.

Ungefär som mig är ett bra svar.

Jag ska inte fråga mer.

Miss Upsey Daisy said...

Nu när jag har tänkt lite mer på det var det inte min mening att göra dig upprörd det minsta. Hade ingen aning om att det var så känsligt alls.

Det här blev verkligen hur dumt som helst kännerj ag.

Blygisens betraktelser said...

hahaha, nejnej, Miss UD, du har inte det minsta trampat på tårna eller ngt, absolut inte!

Det första jag gjorde när jag såg din fråga var att skratta högt för mig själv, eftersom jag ju absolut inte vill att ngn skall veta att det är just jag som sitter bakom tangenterna här. Säskilt inte just nu när det händer en del i mitt privatliv..jaja.
Nu är det ju emellertid några få som vet det, och som tur var har de inget intresse av att göra ngn grej av det.

Jag känner mig rätt fånig alltsomoftast här på min "blogg" eftersom jag ju i princip inte lämnar ut mig alls. Jag väger noga över om jag skall skriva "klädsel" etc, vill inte under några som helst omständigheter bli s.k. "outad".

Eftersom jag ju läser andras bloggar, vill och känner jag att det inte är mer än rätt att iaf ha ngn slags uppdatering här ändå.
O well....tids nog kanske jag lyfter på förlåten...

Ja, det får räcka så för denna gång!

Trevlig helg!

Miss Upsey Daisy said...

Anledningen till frågan var egentligen att jag såg en kommentar.. var det senapsgul tror jag? Du hade skrivit något om att man inte kunde tro att hon var 18 år. Så då tänkte jag bara att jag undrade vilken ålder du hade ungefär .... De andra har jag någon bild av i mitt huvud (sedan om den är sann eller ej vad vet jag?)

Vi lämnar det här!

Trevlig helg!