Saturday, January 19, 2008

Hurtbullen skall ut på promenad i regn-stormen

Jaha nehe, inte blir det ngt shoppingpromenix på stan för min del inte. Icke sa nicke-picke.

Jag drar däremot på mig urgamla jeans, som iaf håller ihop än så länge, stor härlig stickad ull-tröja och min gamla Barbour-jacka och mina härliga gummistövlar av ett trevligt märke som jag helst inte vill skriva ut här..hehe. Halsduk och handskar. Ingen regnhatt, tyvärr.
Är ju en "Blygis" som alla vet.
Sen spelar det ju ingen som helst roll heller vad det är för stövlar, men varför skulle inte jag kunna bjuda på en dagens outfit, bara för att jag är lite "Blyg"? jaja.....

Det regnar och blåser och är grått ute, men ajg är just nu på väg ut för en promenad ändå. Lite frisk luft rensar hjärnan, visst?

Skall erkänna att jag tänkte: NEEEEEEEEEEEEEEJ! när jag insåg att jag även denna lördag glömt stänga av larmet, så så himla hurtfrisk är jag inte.
Men visst, jag är världens gladaste ändå.

Stor kram till er alla, och fortsatt trevlig lördag på er.

6 comments:

Blygisens betraktelser said...

Sådärja!
En frisk promenad i regnrusket blev det. Fram o tillbaka till pizzerian.

Zzzzzznnaaark....

Annie - PD said...

En dagens får du allt snart bjuda på :D
Skjortan är paxad :)
Ha en bra kväll!
Kram

Miss Upsey Daisy said...

Det är alltid skönt att komma ut och få lite luft. Jag har promenarat till jobbet idag och ska promenera hem igen.

Och träna.

j said...

med vindens lek i håret kan även den mest blåsigaste promenad ses som vacker. regn mot kinden kan lika gärna vara en långsam tår som bildar sorgesträck, eller glädjesträck, över en kind röd av kyla. fin söndag du rara.

Frk Fleggman said...

Är du sådär glaaaad av någon särskild anledning eller ....? Har jag missat nåt?

Blygisens betraktelser said...

Njae, det var ju en "dagens outfit" det där...haha..

Ja, jag skall också försöka promenera lite mer frekvent. Så skönt!

Nämen söta Josefine, så vackra bilder du ger en. Tack!

Haha, frkn Fleggman...jag är bara sååå glad över en del saker i mitt privatliv just nu, men inte är det ngt hjärta som satts i brand här, om det var det du trodde hehehe..