Tuesday, January 08, 2008

Maktkamp och utmanövreringar

En gång för längesedan, när jag var runt arton-nitton, var jag och några vänner på ngt ställe (discotek/restaurant?) i Sverige.



Jag hade precis kommit hem från Frankrike och satt och drack kaffe (!!) där på discot. Då kommer en modig kille fram och ville bjuda upp mig. Jag var tyvärr uppfostrad så att man fick INTE tacka nej när ngn bjuder upp, men eftersom jag definitivt inte hade någon som helst lust att dansa, var jag förberedd och hade ngt slags ess i skjortärmen i form av ngt förklätt "Tack, men nej tack". Vet inte vad jag sade, men i kombination med tonfall och kroppsspråk hoppas jag att jag gjorde det tydligt och klart, utan att vara otrevlig.



Jag kanske sade: "Mm. Tänk vilken skillnad det finns på kaffe och kaffe." Inte vet jag.







Den unge mannen (well, han var ju i min egen ålder) dröjde sig kvar och ville väl chit-chata ett tag, vilket var helt okej. Bara jag slapp gå upp och stuffa! haha...







Då säger han:- Vet du? Du är så otroligt lik hon den där i "Falcon Crest".
















Jag minns inte direkt, men jag vet att jag tyckte det var lite tröttsamt. Jag tog det inte som en komplimang, jag tyckte hon var gapig och skrikig, inte särskilt trevlig haha. Men visst, jag hade hört det tusen ggr förr, så jag sade:







- Jag antar att du ville ge mig en komplimang, men vad är det egentligen som gör att vi två är lika? Du känner inte mig! Jag är inte alls som hon! Spelar hon inte dessutom ett nerv-vrak i serien? O boy........







Han ser ut som ett levande frågetecken, och till slut får han fram:







- Angela Channing! Ni två är såååå lika!






// Hahahahahaa....jag berättade det för alla jag kände! Tänka sig, han tyckte att jag var så lik den där 82-åriga damen med perfekt lagt hår. Jag skrattade så jag höll på att trilla av stolen, och det är ett roligt minne.



However, jag skulle behöva lite av Angela Channings takter nu. I svåra stunder får jag försöka hitta det där hos mig, som nu den där smarte unge mannen redan för längesedan såg! hahaha ;-)


Nu önskar jag er alla en fortsatt skön dag!

11 comments:

Annie - PD said...

Hahaha :D Heeelt underbart! Angela var ju coolast av alla med sina perfekta lockar!

Anonymous said...

Hahaha, men jag vet en som du är så lik så lik så lik, så man tror ni är tvillingar. Vem? Säger jag inte. Eftersom du säkert inte vill att jag säger det här:). Kram Nalle

Anonymous said...

Rösten oxå är exakt lika - tonläget. Nalle igen

Blygisens betraktelser said...

Hahahahaha...De perfekta lockarna går icke av för hackor, det säger jag! hihi

Jag vet inte alls vem du menar, Nalle kära!

Kan inte låta bli att bli nyfiken..hm. Tonläget? Hahaha...spännande.

Du kan väl skriva initilaerna på personen, så kanske jag förstår?

Anonymous said...

Fler som tycker så oxå, ok. MB
Nalle

Blygisens betraktelser said...

Hahahahahahahahahaahahahhahaahaha!

Jo nu minns jag, och förstår.

Å good Lord, själv tycker jag bara det är pinsamt att bli jämförd med en sådan skönhet...hehe;-)

Faktiskt- en gång på stenåldern när jag klev in på en restaurant i Göteborg (the Place hette det, finns säket inte kvar) så kom en hovmästare fram med öppna famnen och sade:
-Nämen ååååå, är det självaste M.B. som kommer....eh...?
- Haha, nejdå, men tack tack, sade jag.

Äsch, jag tycker inte det själv alls iaf.
Men visst, det är ju en verklig komplimang att ngn tycker så, tusen tack. måtte inte hon själv någonsin få höra, bara hihi! Hua!

Anonymous said...

För dom som undrar: MB=Marlon Brando!

Vår kära hemlobert är på pricken lik Marlon Brando....eller var det Marlboro Brandy?

/B som i Bäst

j said...

haha nej med gud vad gulligt på något vis :)

Blygisens betraktelser said...

HAhaah, och där blev man räddad av älskade B som i Bäst! Förresten min kära B, nu är det nära, kan jag lova. Så, snart ringer jag dig, vi skall sippa på en drink och fnissa hihi. (kanske gråta en skvätt åt livet också, men det kan man gott också få göra, punkt slut)

Javisst Josefine, han var nog mer gulig än vad jag kunde förstå då, ung och paff som jag var! Han gav mig ett roligt minne iaf, det är kul.

Gisan said...

Underbart att du delade med dig av det här!!! :-) Undrar hur tankarna rörde sig i huvudet på "den unge mannen"? Kramar...

Blygisens betraktelser said...

Asch, det var väl inget!

Är det ingen som avslöjat att jag har bloggtorka? ;-)


Stor kram Gisan! Kämpa på, det kommer gå bra!