Wednesday, January 09, 2008

Grammis-gala

Å hej och hå.

Vad ni nu än gör, kom inte med den gamla: Men vilken sten har du legat under de senaste åren?

Jag kan säga såhär, så förstår ni mig: Kul att äntligen få en bild av den där Lars Winnerbäck som så många talar om. Och så gillar jag verkligen den där flickan Miss Li. Hörde några strofer nu, men tycker jag förnimmer namnet någonstans ifrån.

Joråsatte...hehe. Känner mig såååå insatt..


Godnatt nu alla, och så min gamla vanliga:
Glöm inte bort att drömma snälla drömmar.

10 comments:

Ingrid said...

Bröööl! Blygisen - Lars Winnerbäck är för prettos och från min hemstad, vilken han härstammar ifrån, är han husgud vilket gjort mig till en antagonist.

Grr, lille Salem al Fakir kund ehellre fått ännu en statyett.

Blygisens betraktelser said...

Hahaha...okej! (själv hade jag knappt ngn aning om vem han var, men har en väninna som g-i-l-l-a-r honom ngt så otroligt, springer på konserter etc. Men nu har jag en bild av honom iaf!)

Hehe, anar jag en liten faiblesse för Salem el Fakir? Han är grym!
Men fyra st.fick han, om jag inte misstar mig. Fantastiskt!

Andreas said...

Det går inte att tycka om Winnerbäck i hans nuvarande roll som Lundellimitatör iallafall.

Miss Li är väldigt produktiv: tre skivor på ett år. Inte illa pinkat.

Plockar man ihop låtar från de tre skivorna så blir det minst en riktigt bra skiva. Jag har försökt att gå på en konsert med henne ett par gånger, men det har alltid gått åt skogen av en eller annan anledning. Hon är en gammal kompis till min lillebror.

Miss Upsey Daisy said...

Jag såg inte hela utan bara delar.

Annika Norlin aka Saferide/Säkert har ju sopat banan också. Hon är duktig.

Andreas said...

Säkert! borde ha vunnit allt hon var nominerad i. Inte så att det inte finns andra bra svenska artister, de var bara inte nominerade.

Blygisens betraktelser said...

Fasen!

Jag har totalt missat "Säkert". Kul att ha ngt kvar att upptäcka, ändå.

Sen har vi det här med namnen på artisterna.
Inom kategorin "hårdrock" hette de

-mustasch
-lillasyster

Annie - PD said...

Grammisgala? Hm, skaffar snart TV...
Winnerbäck trallade jag till för några år sen men jag är lite matt nu, allt låter lika...
Hur går det med din chiffonjé? :)

Blygisens betraktelser said...

Annie PD.

Jag har inte fått upp den än!

Du vet hur de där andra flickorna i skolan höll på, när deras föräldrar var bortresta? de tog bort bakstycket från diverse barskåp etc....Ja, man hörde ju talas om hur de höll på, de där andra. Iaf, det GÅR ju inte på den här.

Nej, jag får ta och konsulta dig snart helt enkelt!

j said...

miss li drar mej med i sina vackra toner som letar sig in i hela mitt hjärta. dröm söta drömmar du med! tack för din otroligt fina kommentar, du är för rar!

Blygisens betraktelser said...

Det är svårt att inte vara söt mot dig, söta Josefine!

Hoppas du får en spännande fredag!

Stor kram, vi hörs snart igen!