Tuesday, January 29, 2008

Tisdag förmiddag

Godförmiddag alla kära besökande bloggare och andra!


Jag kom på en sak när jag letade efter ett gammalt inlägg och skumläste några av dem.

Jösses amalia vad jag låter ...trist? Vet inte om det är så man uppfattats, men jag skriver ju så lite som möjligt om vad jag gör eller med vilka.

Det är klart jag skrattar om dagarna iaf, men ibland gör jag inget särskilt heller.

I fredags kväll iaf, precis när jag var färdig för att gå och lägga mig, ringde min telefon.

Ooo vad glad jag blev. Det var en av mina närmaste väninnor som var på middag hemma hos sin mor och resolut bad sin mor att rota fram sina gamla böcker med tfn-nummer i, bl. a. mitt då.
Det är ju för väl att hon har en sån ordentlig mor som sparar de gamla böckerna. :-)

Min väninna bor tyvärr ej i Sverige så vi ses väldigt sällan nuförtiden. Geografiska avstånd har ju ingen betydelse alls i vissa fall, inte heller tidsmässiga avstånd, om man nu säger så.
Det kan ha gått åratal, men när man väl ses eller talas vid, är det precis som om det vore igår.

Hon var förvisso i Stockholm för ngn månad sedan och hade hängt en bukett blommor på min dörr, med en liten hälsning, men vi har inte hunnit talats vid ändå.

Sedan spenderade vi hela helgen med luren tryckta mot våra kinder, msn, sms och mail. Haha..


Vi talade om:

-skolor
-bantning
-fäktning
-skidsemestrar
-Argentina
-ostar
-England
-sköldkörteln
-bristen på snö i Stockholm
-Bistro Jarl
-mat
-New York
-ännu mer mat
-blommor
-andra personer (hehe)
- och en massa annat.


Ja nu är det väl meningen att vi skall ses så snart som möjligt, så vi sitter redan och planerar maten.
En gång i tiden kunde hon ringa mig ifrån ett annat land bara för att säga:

-"Hej Blygisen, jag står i ost-disken, och den och den osten är slut, vilken skall jag då ta?"


Hon har även ringt mig för att hålla utkik efter ett par särskilda stolar på Bukowskis.

Herregud. Då blevo jag nästan lite matt.

Blir det för mkt för mig att mäkta med, får jag nog be PD Annie om hjälp hehe! ;-)


Nä vet ni vad, nu önskar jag er alla en fortsatt skön tisdag!

So long.

8 comments:

Annie - PD said...

Hahaha :D At your service!
Visst är det skönt med riktiga vänner så där. Spelar ingen roll hur ofta man ses eller pratar, känns alltid som igår :)

kram på dig

Blygisens betraktelser said...

Hehe..Tack!

(Jag som brukar säga till andra att du skall känna efter om du får energi av den och den, då är det ett gott tecken; du blommar ut, liksom. Känner att du växer etc. Mkt bra mått, jag kom på det när jag var fjorton, så jag var nog före alla de där Mia Törnblom o vad de heter. Eftersom jag ju är långt mer än fjorton nu, skall skall kanske tilläggas. hehe...

Sen om man är osäker på om man litar på en person, så kan man tänka sig in i att vara ensam med den personen på ett stormigt hav i en båt, eller på en öde ö. Då brukar man direkt känna RÄTT eller FEL!
Simplicity!)

Kram tbx!

Ingrid said...
This comment has been removed by the author.
Ingrid said...

Du är allt annat än tråkig. Det var trevligt och underhållande att läsa din och väninnans lista på samtalsämnen.
Jag skulle aldrig komma på (eller orka) behandla så många områden.
D.v.s. din väninna är säkerligen en mycket bra typ!

Nu lät jag kanske aningen sarkastisk, men onej!
GLAD TISDAG Blygisen.

Gisan said...

Jag vet inte var du har fåt tråkig ifrån. Det stämmer i alla fall inte. Kramar...

Blygisens betraktelser said...

Hahahaha Ingrid!
Då skall du veta att jag raderade det mesta vi talade om!
Jovars, lite bra är hon allt. :-)

Ja var fick jag att jag verkade tråkig ifrån eg.? Nu får jag skärpa mig, punkt slut!

TAck söta Gisan! Hoppas allt är bra med dig!

Kerstin said...

Du är långt ifrån tråkig...

Blygisens betraktelser said...

Hm. inte var det meningen att jag skulle vara ute med håven på ngt vis, men tack så väldigt mkt för era snälla ord!

Antar det känns skönt på nya kontoret nu, Kerstin!


Kram