Wednesday, January 30, 2008

Torsdag förmiddag

Man skulle kunna tro det var måndagmorgon, för lyssna på den här:


Jag var ute med en hund tidigt på morgonen, och hade för en gångs skull glömt påsar.

Vi skulle passera en busshållplats. Ja, vad händer?

Jaa, vad är ungefär det värsta som kan hända, förutom att hunden skulle krypa upp i ngn persons famn och spy innanför rocken på den?

Jo, precis där vid den lååånga kön med morgonpendlaren, vill hunden göra "B". Först en gång. Då låtsades jag leta påsar lite sådär, samtidigt som jag såg väldigt upptagen ut med att titta på ngt åt ett annat håll. Phweeee, ingen skällde ut mig, för att jag inte tog upp det.
Sen lyckas vi gå två meter till, närmare kön med morgonpendlare, och då är det dags för att göra "B" en gång till. Jag stod nästan i kön, alltså. Med hunden som så glatt skulle göra "B" just där.

Lite lätt genant, skulle jag vilja påstå.

Nu har vi iaf torsdag och det är snart fredag igen, och därmed helg.

Önskar er alla en fortsatt skön dag.

6 comments:

Kerstin said...

Hahahahaha - fyfan vad pinsamt...

Blygisens betraktelser said...

Hahahahaha....visst är det sååå hemskt! Uuuuh...

j said...

åhhhhhh men du! ibland tror man nästan att vissa saker händer bara för att det inte får hända.

men det var åtminstone fint att du skulle ha plockat upp DET om du hade haft en påse.

det gills också. eller?

Blygisens betraktelser said...

HAha, jag hoppas det gills, Josefine! Vill inte få dåligt/sämre karma nu, bara för den här lilla fadäsen....hua!

Kram på dig!

b a n d s t i g e n said...

Lite vardagsedge skadar inte...

Blygisens betraktelser said...

Hahaha....så sant, så sant!