Friday, January 11, 2008

Godmorgon

Vilken härlig morgon.

Jag vaknade av att radion stod på väldigt hög volym ute i köket, det var som om hela huset var fullt av människor.

Sen kom jag på. Jag hade glömt stänga av larmet, som jag har inställt på radion också, för säkerhets skull. Jag städade undan ganska mkt igår, och hade skruvat upp radion sådär väldigt högt, som jag sällan gör.
Den var alltså som en inställd bomb, kan man säga.
Så, där vaknade jag av att det lät som om jag var mitt i en hel hoper med människor och musik.

Klockan 06.00.

Godmorgon!

7 comments:

Miss Upsey Daisy said...

Godmorgon!

Blev det någon film?

Blygisens betraktelser said...

Godmorgon Gud...

Det blev-hör och häpna- några till minuter av The Aviator. Vaknade när Leonardo låg på sjukhuset, det var scener jag inte sett förut, så jag försökte verklgien se färdigt den inatt. Men somnade ifrån den.

Själv då?

Blygisens betraktelser said...

Å jag får alldeles för få sympatier. Det är alltså en liten stereo jag har där i köket. På väldigt hög volym.
Och jag kan absolut inte somna om när jag väl vaknat.
Så, jag har ställt in lunchen idag, det blir middag här i stället. Tänk om jag skulle somna med huvet i tallriken. Well, det har hänt förut.
Nu dusch.

Ha en skön lördag alla!

Mrs E (ibland Grefvinnan) said...

Det låter jobbigt men samtidigt mysigt att iaf tro att hela huset var fullt av människor!

Hoppas resten av lördagen blir bättre!

Blygisens betraktelser said...

Hahaha, du är söt du, Miss E! Man hinner tänka en jäkla massa på något ögonblick, såsom: är jag i himmelen? var det party igår? var ääääär jag?


Jodå, jag börjar piggna till nu.

Själv då? "ngt" som går omkring dig än ;-)

Annie - PD said...

Gaaah, vilket trist uppvaknande. Höga ljud går bort!

Tack vet jag violintruddelutten jag vaknar till varje morgon, Fiola tror jag bestämt att den heter på min mobiltelefon.

Lördagskram till dig från mig :)

Blygisens betraktelser said...

Tackar, Annie. Jag håller så mkt med om att höga ljud går bort.

Har du reflekterat över alla onödiga "beeep beeep pling" i många kassa-apparater? INTE för att jag besöker McDonalds ofta, men jag skulle kanske tänka mig att gå in där, om de börjar leva i tvåtusentalet någon gång. Man tror att folk är medvetna, upplysta, men nejnej. Huuu så upprörd jag blir.

Om ni ser en tant som hytter med käppen eller paraplyet på stan, så är det jag!